ارتش اسرائیل به ساختمانی که در آن زیر ساخت های جنبش حماس قرار داشت حمله کرد+ویدیو

© REUTERS / Mohammed Salemارتش اسرائیل به ساختمانی که در آن تشکیلات جنبش حماس قرار داشت حمله کرد
ارتش اسرائیل به ساختمانی که در آن تشکیلات جنبش حماس قرار داشت حمله کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2021
اشتراک
جنگنده های اسرائیلی روز چهارشنبه به یک ساختمان 14 طبقه در نوار غزه که زیر ساخت های جنبش فلسطینی حماس را در خود جای داده بود، حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در پیامی که در صفحه توییتر ارتش اسرائیل منتشر شده است، آمده است: "جنگنده های ارتش اسرائیل به تازگی به یک ساختمان 14 طبقه در جنوب غزه حمله کرده اند. در آن بخش های جاسوسی نظامی و زیرساخت های حماس قرار داشت که برای انتقال اطلاعات تاکتیکی نظامی استفاده می شد."

این سومین ساختمان بلندی است که در غزه تخریب شده است. صبح زود نیز هواپیماهای جنگی اسرائیلی خانه 10 طبقه الجوهر و مقر پلیس فلسطین را تخریب کردند و روز گذشته نیز به یک ساختمان چند طبقه در منطقه ریمال حمله کردند.

جهاد اسلامی فلسطین، حمله به ساختمان‌های مسکونی را جنایت جنگی اسرائیل دانست و گفت: جسارت اسرائیل برای حمله به برج‌های مسکونی که دفاتر رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و شرکت‌های خصوصی قرار دارد، یک تشدید خطرناک و جنایت جنگی است که دشمن باید پیامدهای آن را بپذیرد. حمله عامدانه اسرائیل به برج‌های "الشروق" و "الجوهر" در مرکز منطقه از غزه که بیشترین جمعیت و مراکز تجاری را در خود جای داده است، بیانگر اهداف تروریستی دشمن است.

براساس بیانیه جهاد اسلامی فلسطین، این کار با هدف تخریب هرچه بیشتر منازل مسکونی و آواره کردن ساکنان آن و ایجاد رعب و وحشت در دل‌های افراد صورت گرفته است.

شنبه شب درگیری های گسترده ای بین فلسطینی ها و پلیس اسرائیل در بیت المقدس شرقی آغاز شد. ناآرامی ها همزمان در دو منطقه از بیت المقدس شرقی آغاز شد در نزدیکی کوه معبد و در محله شیخ جراح، جایی که چندین خانواده عرب توسط دادگاه اسرائیل اخراج شدند که منجر به چندین روز اعتراض شد و به آشوب تبدیل گردید. عصر دوشنبه اوضاع در مرز اسرائیل و نوار غزه فلسطین به شدت اوج گرفت. گروه های فلسطینی بیش از هزار موشک از غزه به سمت اسرائیل شلیک کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала