گزارش و تحلیل

خطیب زاده: بسیاری از گزارشات از ابعاد ترور سردار سلیمانی بر ما پوشیده نیست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خطیب زاده: بسیاری از گزارشات از ابعاد ترور سردار سلیمانی بر ما پوشیده نیست
خطیب زاده: بسیاری از گزارشات از ابعاد ترور سردار سلیمانی بر ما پوشیده نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2021
اشتراک
وبگاه خبری یاهو نیوز اعلام کرد که در عملیات ترور سردار سلیمانی  و همراهانش در فرودگاه بغداد، علاوه بر تیمی از ارتش آمریکا، ماموران اطلاعاتی اسرائیل و اقلیم کردستان عراق نیز حضور داشتند.

اسپوتنیک - اخیرا وبگاه خبری یاهو نیوز اعلام کرد که در عملیات ترور سردار سلیمانی  و همراهانش در فرودگاه بغداد، علاوه بر تیمی از ارتش آمریکا، ماموران اطلاعاتی اسرائیل و اقلیم کردستان عراق نیز حضور داشتند.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر بارها متذکر شده که با تمامی عوامل و عناصر موجود در ترور شهید سردار سلیمانی برخورد جدی خواهد شد، آقای دکتر سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

مسیر پیگیری‌ های پرونده ترور شهید سلیمانی در قوه قضاییه و در جامعه بین‌المللی در مسیرهای قابل پیگیری، گفتگو های دوجانبه عمومی، سیاسی و امنیتی با دولت عراق با جدیت ادامه دارد.

بسیاری از گزارش ها بر ما پوشیده نیست و راستی‌آزمایی آن در مراجع مربوط به خود انجام شده و یا در حال انجام است، موضع ما مانند گذشته است و کماکان بر این باوریم کسانی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در هر کشوری در این ترور ناجوانمردانه و بزدلانه مشارکت داشتند قطعاً مسئولیت کیفری و جرائم قضایی دارند و مراجع ذیربط از طریق روشهای لازم و مربوط برخوردهای مورد نیاز را انجام می دهند.

آقای دکتر سعید خطیب زاده در ادامه وضعیت یمن را بسیار ناگوار توصیف کرد و اظهار داشت:

وضعیت یمن وضعیتی بسیار تراژیک است یک ملت در معرض محاصره و بیماری‌ های فراگیر هستند و نیازمند آب، غذا و بسیاری از نیازهای اولیه انسانی هستند قطعا هیچ کدام از کشورهای اسلامی نباید با چنین وضعیتی راضی باشد.

هر چه زودتر دولت عربستان بپذیرد که مسیر جنگ در یمن مسیری غلط بوده و به درد و رنج ملت یمن خاتمه دهد برای خود عربستان بهتر است، همه باید آگاه باشیم که مسئله ی  یمن راه حل نظامی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه ضمن تاکید بر این نکته که ایران با افتخار در کنار مردم قهرمان فلسطین ایستاده، از همه‌ کشورهای جهان بویژه کشورهای اسلامی خواست تا به وظیفه تاریخی خود عمل نموده و در کنار ملت مردم‌فلسطین در مقابل متجاوزان صهیونیست ایستادگی کنند وی همچنین اظهار داشت:

ما با مردم مظلوم فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم و تصور ما این است که جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری باید به صورت یکپارچه اقدامات اسرائیل را پاسخ دهد سازمان ملل متحد مانند دیگر نهاد های بین المللی مسئولیت دارد تا با این اقدامات برخورد کند البته که رژیم اشغالگر قدس ماهیتی خونخوار است که تنها از طریق برخورد مشترک و یکپارچه‌ ی کشور ها و مراجع بین‌المللی قابل کنترل است، ما اتفاقات در سرزمین های اشغالی را با دقت رصد می‌کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала