افسر اطلاعاتی انگلیس پرونده دیگری از ترامپ ارائه می دهد

© Carlos Barriaافسر اطلاعاتی انگلیس پرونده دیگری از ترامپ ارائه می دهد
افسر اطلاعاتی انگلیس پرونده دیگری از ترامپ ارائه می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2021
اشتراک
در طول دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، افسر اطلاعاتی سابق انگلیس گزارش های زیادی درباره رئیس دولت امریکا، از جمله گزارش هایی مبنی بر سوء استفاده جنسی، به مقامات آمریکایی ارائه داده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تلگراف به نقل از منابع آگاه اطلاع داد، کریستوفر استیل افسر اطلاعاتی سابق انگلیس، که شواهد سازش علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را تهیه کرد، پرونده دوم اف بی آی را در مورد ریاست جمهوری ترامپ ارائه داده است.

افشای قوانین مخفی ترامپ برای حمله به خارج از مناطق جنگی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2021
افشای قوانین مخفی ترامپ برای حمله به خارج از مناطق جنگی

خاطرنشان می شود که در طول دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، استیل گزارش های زیادی درباره رئیس دولت، از جمله گزارش هایی مبنی بر سوء استفاده جنسی، به مقامات آمریکایی ارائه داده است.

او همچنین، طبق این نشریه، به ارائه اطلاعات خام ایالات متحده از طریق شرکت "اوربیس بیزنیس اینتلیجنس" ادامه داد.

استیل در سال ۲۰۱۶ پرونده ای را درباره ترامپ به جریان انداخت، وی به درخواست مخالفان سیاسی ترامپ، اطلاعات متهم کننده ای را علیه شرکت "فیوژن جی پی اس" مستقر در واشنگتن آماده کرد. این پرونده پس از انتخابات ۲۰۱۶ به مطبوعات رسید، در این گزارش ادعا شده است که روسیه شواهد سازنده درباره ترامپ دارد.

سرویس های اطلاعاتی آمریکا که در آن زمان هنوز توسط منصوبان باراک اوباما هدایت می شدند، شروع به تأیید یا تکذیب محتوای پرونده و جزئیات آن نمی کردند. خود ترامپ بیش از یک بار این پرونده را جعلی خواند و دبیر مطبوعات رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف این پرونده را روزنامه "اردک" خواند.

هویت "منابع" پرونده افسر سابق اطلاعات انگلیس کریستوفر استیل در ماه ژوئیه گذشته توسط رسانه های آمریکایی فاش شد. به گفته آنها، یک تحلیلگر ایگور دانچنکو بود که در زمان اتحاد جماهیر شوروی در اوکراین متولد شد و سپس در روسیه بزرگ شد، پس از آن وی در ایالات متحده آمریکا کار کرد و در روسیه و اوراسیا متخصص بود.

منبع دوم اطلاعات اولگا گالکینا ، ۴۰ ساله، اهل پرم بود. این مطالب می گوید که گالکینا هنگام دریافت سفارش در تابستان ۲۰۱۶ در قبرس در شرکت XBT Holding از کارآفرین روسی الکسی گوبارف کار می کرد.

علاوه بر این، گالکینا گفته می شود "پشت این ادعا ایستاده است" که مایکل کوهن وکیل ترامپ، در تابستان ۲۰۱۰ با افسران اطلاعاتی روسیه در پراگ دیدار کرده است، اف بی آی تحت ریاست جمهوری اوباما رئیس جمهور دموکرات آمریکا، تحقیقاتی را علیه ترامپ در ۱۷-۲۰۱۶ انجام داد.

محققان سعی کردند دریابند که آیا کاندیدای ریاست جمهوری هنوز برای پیروزی در انتخابات با مقامات روسیه در ارتباط است یا خیر. بعداً، همین موضوع توسط دادستان ویژه مستقل رابرت مولر مورد بررسی قرار گرفت، كه در بهار ۲۰۱۹ به این نتیجه رسید كه هیچ مدرکی درباره چنین توطئه ای وجود ندارد.

روسیه و ترامپ اتهامات را به طور کامل رد کرده اند، رئیس جمهور پیشین آمریکا این اقداامات را با انگیزه سیاسی می داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала