تصویب قانون مبارزه با دورریزی مواد غذایی در چین

© REUTERS / Akhtar Soomroتصویب قانون مبارزه با دور ریزی مواد غذایی در چین
تصویب قانون مبارزه با دور ریزی مواد غذایی در چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2021
اشتراک
در چین قانونی برای مبارزه با استفاده بی رویه از مواد غذایی از تصویب پارلمان این کشور گذشت.

به گزارش اسپوتنیک، پارلمان چین روز پنجشنبه قانونی را برای مبارزه با استفاده بی رویه از مواد غذایی تصویب کرد.

این قانون پس از رای گیری در جلسه کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین، عالی ترین نهاد قانونگذاری کشور، تصویب شد و از امروز لازم الاجرا است.

پیش از این یک چالش دائمی برای دولت در چین این بود که چگونه می توان این جمعیت بزرگ را تغذیه کرد. این مشکل حل شد، اکنون مقامات درگیر مبارزه با استفاده بی رویه از محصولاتی هستند که به مقیاس وسیعی رسیده است.

رهبر چین شی جین پینگ گفت که "پدیده هدر رفتن مواد غذایی وحشتناک و ناراحت کننده است" و دستور داد تا اعتدال را در میان مردم ایجاد کند. رئیس جمهور جمهوری خلق چین از مردم خواست تا احساس شرمندگی را به دلیل "هدر دادن غذا و افتخار در صرفه جویی" را ایجاد کنند.

پس از فرمان شی جین پینگ، چین کمپین "بشقاب تمیز" را آغاز کرد که پیش از این میلیون ها نفر به آن پیوسته اند. در شبکه های اجتماعی، کاربران عکس ها یا فیلم هایی از بشقاب های خالی را به اشتراک می گذارند که نشان می دهد همه مواد غذایی خورده شده اند.

هر ساله در چین حدود 35 میلیون تن مواد غذایی قبل از رسیدن به مصرف کنندگان، هدر می رود. هر روز در هر 500 شهر چین به طور متوسط ​​حدود 50 تن مواد زائد غذایی تولید می شود. طبق یک مطالعه، پکن، شانگهای، چنگدو و لهاسا سالانه به طور متوسط ​​17-18 میلیون تن غذا تولید می کنند که می تواند 30-50 میلیون نفر در سال را تغذیه کند.

رویدادهای شرکتی یکی از بزرگترین منابع اتلاف مواد غذایی در چین است. در رستوران های چینی رسم است که غذاهای متنوع را به مقدار زیاد "روی میز" سفارش می دهند و نه برای هر فرد، اگر غذا باقی بماند، آن را با خود می برند.

در مهمانی ها و ضیافت های شرکت ها وضعیت تا حدودی متفاوت ایجاد شده است. به طور معمول، در این رویدادها، مردم از بردن غذا با خود چندان استقبال نمی‌کنند، اگرچه مقدار زیادی از آن باقی مانده است.

مقامات چینی چندین سال است که با این موضوع سر و کار دارند، توجه ویژه به حل مشکلات با عدم آگاهی کافی کودکان در مورد نیاز به صرفه جویی در مواد غذایی، اما با وجود تمام اقدامات، پدیده زباله بیش از حد در کشور هنوز وجود دارد .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала