اولیانوف: آمریکا و ایران هر دو در حال احیای توافق هسته ای هستند

© Sputnik / Alexander Natruskinاولیانوف: آمریکا و ایران هر دو در حال احیای توافق هسته ای هستند
اولیانوف: آمریکا و ایران هر دو در حال احیای توافق هسته ای هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2021
اشتراک
نماینده دانم روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت که ایالات متحده و ایران متعهد به برقراری مجدد برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران (برجام) هستند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین اظهار داشت که آمریکا و ایران هر دو در حال احیای توافق هسته ای هستند.

Austrian police officers stand guard near the entrance of the Grand Hotel in Vienna on April 6, 2021, where diplomats of the EU, China, Russia and Iran will hold talks.  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2021
نماینده روسیه: آمریكا آماده لغو همه تحریم های ناسازگار با برجام علیه ایران است

این دیپلمات یادآوری کرد که روز پنجشنبه نمایندگان هیئت های روسیه و ایالات متحده آمریکا جلسه کاری منظمی را در چارچوب روند مذاکرات در وین پیرامون موضوع احیای کامل برجام برگزار کردند. "این مکالمه بسیار تجاری، مثبت بود. به نظر من در کل آمریکایی ها مواضع کاملا معقولی را اتخاذ می کنند، گرچه شاید ما با همه موارد موافق نباشیم. اما موضوع مشخصاً بازگشت به توافق هسته ای، بازگرداندن توافق جامع مشترک است. ایرانیان و بقیه طرفین این توافق نامه نگرش یکسانی دارند، این بدان معنی است که برای دستیابی به نتیجه مثبت، یک پایه استراتژیک وجود دارد".

بر اساس گزارش های پیش از این منتشر شده، مقام‌های دولت بایدن هنوز درباره اینکه چه تحریم‌هایی به عقب برگردانده خواهد شد، اظهار نظر نکرده‌اند اما می‌گویند که برای برداشتن تمام تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای آماده هستند.

این در حالی است که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر تاکید کرده بود: «اگر آمریکا می‌خواهد به برجام برگردد، باید کلیه تحریم‌ها را بردارد و فهرست تمامی تحریم‌ها را ارائه دهد. طبق برجام وظیفه آمریکاست که کلیه تحریم‌ها را اولاً اعلام کند و ثانیاً بردارد و این سیاست غیرقابل تغییر ماست ».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала