گزارش و تحلیل

پوتین آزمایش موفقیت آمیز یک موشک ضد بالستیک جدید را تایید کرد

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین آزمایش موفقیت آمیز یک موشک ضد بالستیک جدید را تایید کرد
پوتین آزمایش موفقیت آمیز یک موشک ضد بالستیک جدید را تایید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
اشتراک
نیروی هوافضای روسیه با موفقیت پرتاب آزمایشی موشک ضد بالستیک جدید را انجام داده است.

اسپوتنیک به نقل از روزنامه "سان" انگلیس می نویسد: گرچه پوتین هفته گذشته برخی از نیروهای خود را از مرز اوکراین بیرون کشید، اما همچنان قدرت نظامی خود را به نمایش می گذارد که توانایی "نابودی موشک های فضایی آمریکا" را دارد.

یک ویدیوی وحشتناک نشان دهنده پرتاب موشک ضد بالستیک در میدان آزمایش ساری- شاگان در قزاقستان را نشان می دهد. این سیستم برای محافظت در برابر ضربه موشکهای بالستیک که به فضا پرتاب می شوند، جایی که آنها پروازهای فرا اتموسفر را انجام می دهند و سپس دوباره وارد لایه های متراکم جو زمین می شود، طراحی شده است. 

چین یک ناو آمریکایی را با موشک مافوق صوت منهدم کرد+ ویدیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
چین یک ناو آمریکایی را با موشک مافوق صوت منهدم کرد+ ویدیو

سرلشکر سرگئی گرابچوک تصریح کرد که سرعت پرواز موشک جدید می تواند به بیش از سه کیلومتر در ثانیه برسد که بیش از چهار برابر سرعت گلوله اسلحه کلاشینکف است. وی در مورد آزمایش موفقیت آمیز افزود: پس از یک سری آزمایشات، موشک بالستیک جدید به طور واقعی مشخصات خود را تأیید كرده و تیم های رزمی با موفقیت به انجام وظیفه پرداخته اند و با دقت کامل به هدف مقرر اصابت كرده اند.

ویدیوهای دیگر منتشر شده توسط مسکو تمرینات هجومی را در استان ساراتوف نشان داده است. چند موشک ضد تانک جدید در آنجا مستقر شده بود. در این گزارش آمده است: مرکز شماره 631 آموزش استان ساراتف برای آموزش رزمی نیروهای موشکی و توپخانه ای به طور مشترک با مرکز آموزش استفاده رزمی از نیروهای موشکی و توپخانه ای نیروی زمینی در منطقه آستاراخان که تخصص آن توسعه "گردباد" - Smerch ، تورنادو- اس و اسکندراست، عمل می کند.

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین نظامی(Corsair) مجهز به دوربینهای نوری و مادون قرمز و لیزرها برای انجام پروازهای شناسایی  نیروهای مسلح روسی نشان داده شد.

این در زمانی است که روسیه ، چین و ایالات متحده در حال توسعه سیستم های نظامی هستند که قادر به از بین بردن سیستم های فضایی مانند ماهواره های خارج از جو زمین است.

سال گذشته، فرماندهی فضایی ایالات متحده (USSC) اعلام کرد که "شواهدی در دست دارد که روسیه آزمایش غیر مخرب سلاح های ضد ماهواره فضا پایه را انجام می دهد."

آخر هفته گذشته، ریچارد مور ، رئیس MI6 هشدار داد که ترس از اهداف پوتین در اوکراین همچنان پابرجا است. وی گفت: "روس ها در موضع گیری بریتانیا در مورد این موضوع اصلا تردیدی ندارند. و آنها كاملاً در موضع دولت بایدن در این مورد تردیدی ندارند ، زیرا كانال ها باز هستند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала