گزارش و تحلیل

روسیه از سلطه دلار رهایی یافت

CC0 / Pixabay / روسیه از سلطه دلار رهایی یافت
 روسیه از سلطه دلار رهایی یافت   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
اشتراک
سهم دلار در محاسبات صادراتی روسیه برای اولین بار به زیر 50 درصد رفت.

اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ می نویسد: سهم یورو در کل صادرات در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به طور قابل توجهی افزایش یافت. چین به روسیه کمک کرد تا در صادرات از دلار دور شود - اکنون بیش از سه چهارم تجارت بین این دو  کشور با یورو انجام می شود. بنابراین ، روسیه به دنبال راه هایی برای جدا کردن اقتصاد خود از مداخلات ایالات متحده آمریکاست. 

کاهش وابستگی روسیه به دلار و یورو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
کاهش وابستگی روسیه به دلار و یورو

در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی، کرملین در نتیجه  کارزار چند ساله برای کاهش آسیب پذیری کشور در برابر موجودی ها و دارایی های ایالات متحده کاری کرده تا سهم دلار در صادرات روسیه برای اولین بار به زیر 50٪ کاهش یابد.

بیشتر این رکود بر اثر استفاده از دلار به دلیل تجارت روسیه با چین بوده است، بر اساس آمار بانک مرکزی روسیه که روز دوشنبه منتشر شد ، بیش از سه چهارم آن در حال حاضر با یورو معامله می شود. همانطور که از داده های فوق الذکر برمی آید ، سهم این ارز در کل صادرات با بیش از 10  درصد جهش به 36 درصد رسیده است.

در زمینه تحریم های متعدد و تهدید مداوم به محدودیت های جدید، روسیه مجبور است به دنبال راه هایی برای جدا کردن اقتصاد خود از مداخلات ایالات متحده باشد. بانک مرکزی روسیه  در ذخایر بین المللی خود ضمن افزایش سهم ذخایر طلا و یورو ، سرمایه گذاری در اوراق بهادار خزانه داری آمریکا را نیز کاهش داده است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала