روحانی: هدف از درز مصاحبه، برهم زدن نشست وین است

© Sputnik / Walerij Melnikowروحانی: هدف از درز مصاحبه، برهم زدن نشست وین است
روحانی: هدف از درز مصاحبه، برهم زدن نشست وین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران بیان داشت: نشت رسانه ای مصاحبه وزیر امور خارجه ایران، که برای انتشار در نظر گرفته نشده بود، به منظور برهم زدن مذاکرات درباره برنامه هسته ای این کشور در وین، سازماندهی شد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، صبح امروز در جلسه هیأت دولت درباره فایل صوتی منتشر شده از وزیر امور خارجه اظهار کرد: امروز در جامعه ما دشمنان هر روز داستانی می سرایند و می خواهند وحدت جامعه ما را بهم بزنند. در ماجرای پخش شدن این نوار صوتی محرمانه دیدید که توسط کثیف ترین برنامه و شبکه ای که سراسرش ضد اسلام و ایران است و پولش را عربستان سعودی تأمین می کند این کار صورت گرفت.

ظریف از مشکلات موجود در پرداخت حق عضویت ایران به سازمان ملل خبر داد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
ظریف: از مکر مکاران و سرزنش سرزنش کنندگان بیمی ندارم

وی ادامه داد: آدم هایی که دروغ و راست را بهم می بافند برای ایجاد اختلاف در کشور و از بین بردن وحدت جامعه و اینکه گروهی را مقابل گروهی دیگر قرار بدهند این کار را انجام می دهند. الان دوران عصبانیت رژیم صهیونیستی، ارتجاع منطقه و تندروهای آمریکایی است. چرا که مسیری را که پیش بینی کرده بودند بهم خورد.

روحانی در ادامه تصریح کرد: این ها توطئه کردند برای اینکه ایران را در گوشه ای تنها قرار بدهند و بزرگان را از ما بگیرند و امروز عصبانی هستند، چون تمام آنچه بافته بودند از بین رفت. چهار سال توطئه کردند اما امروز هم ۱+۴ و حتی آمریکایی ها کاملا فهمیده اند راهی جز تسلیم شدن در برابر قانون و مقررات بین المللی و حقانیت ایران ندارند و باید تسلیم ایران شوند.

رئیس دولت دوازدهم در ادامه بیان کرد: بخشی از مطالبی که گفته شده عادی است و برخی از آن مطالب هم نظر دولت یا شخص رئیس جمهور نیست. به هر حال هر وزیر و مقامی ممکن است نظرات و نکاتی داشته باشد که بخواهد به صورت محرمانه برای آینده بماند و اشکالی هم ندارد.

روحانی اضافه کرد: میدان و دیپلماسی دو صحنه مقابل هم نیستند و اگر کسی فکر می کند که یا میدان یا دیپلماسی، یا پیروزی سیاست خارجی یا پیروزی دفاعی، یا پیروزی میدان یا پیروزی مذاکرات حرفش حرف دقیقی نیست. من به عنوان کسی که زندگی ام تجربه همین چیزها بوده حرف میزنم. این ها مسائل عادی است که انجام می گیرد. من در تجربه دفاع مقدس هم در میدان و هم در دیپلماسی بوده ام. هم فرمانده پدافند هوایی کشور، هم رئیس ستاد قرارگاه خاتم الانبیاء بوده ام و هم در شورای عالی دفاع شرکت می کردم، هم عضو شورای عالی پشتیبانی جنگ بوده ام، هم رئیس ستاد پشتیبانی جنگ بوده ام، هم رئیس کمیسیون دفاع مجلس بوده ام، هم در بحث های سیاسی که راجع به جنگ بود حضور داشتم و می دانم که میدان و دیپلماسی دو مسئله است اما این باید به آن و آن باید به این کمک کند و این ها دو بازو هستند که یک هدف را دنبال می کنند نه اینکه یک دست یک کاری مخالف آن دست انجام بدهد. دو دست با هم می آیند و در نهایت یک کار را انجام می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала