ویروس آفریقایی کرونا در جنوب ایران ظاهر شد

© Sputnik / Mohammad Sobhan تهران
 تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
اشتراک
کارشناسان: عادی انگاری صرفا به تشدید بحران و افزایش قابل توجه مرگ و میر منجر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، در آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌ها؛ سطح هشدار در برخی مناطق کاهش یافته است، اما کارشناسان تاکید می‌کنند این تغییر رنگ‌بندی به معنی عادی شدن شرایط نیست و عادی انگاری صرفا به تشدید بحران و افزایش قابل توجه مرگ و میر منجر خواهد شد.

هم اکنون 198 شهرستان قرمز کرونا قرار گرفته‌اند و 157 شهرستان هم با توجه به کاهش تعداد مبتلایان و موارد بستری اکنون در محدوده رنگ نارنجی ثبت شده‌اند. این درحالی است که شهرستان‌های زرد و آبی کرونایی به ترتیب در ششمین روز از اردیبهشت 1400؛ 84 و 9 مورد ثبت شده است.

علیرضا زالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2021
پیش‌بینی تداوم وضعیت سهمگین کرونایی در ایران

در بسیاری از کلانشهرها از جمله پایتخت همچنان نگرانی‌هایی در زمینه مدیریت پیک چهارم وجود دارد؛ به صورتی که فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران رسما اعلام کرد در شبانه روز گذشته  مراجعه‌های سرپایی به مراکز بهداشتی 3.9 درصد رشد داشته است.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران همچنین در بخش‌هایی ازسخنان خود تاکید کرد: «به‌دلیلی تهاجمی‌تر بودن ویروس جهش یافته با روند افزایشی مراجعه به مراکز درمانی تعداد بیشتری از این افراد در مراکز بستری خواهند شد تاجایی که آمارها نشان می‌دهد در همین مدت یعنی 24 ساعت قبل میزان بستری در مراکز درمانی نیز 9.6 درصد افزایش را تجربه کرده است.

بررسی‌ها و مقایسه نمودارهای موجود نشان می‌دهد تا ده روز آینده شرایط تهران به همین روال خواهد بود و لازم است تمام هموطنان باجدیت نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی دقت عمل داشته باشند.

در شرایط فعلی بهترین راهکار برای مدیریت اوضاع حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌ها بخصوص در مراکز اداری، تجاری و خدماتی است که بعضاً با توجه به محدودیت‌ها مجاز به فعالیت‌ هستند.

در تهران وسایل نقلیه عمومی در کلانشهرها بخصوص مترو یکی از مهمترین ماکن‌ها برای ایجاد چرخه آلودگی است و به همین دلیل هموطنان ضمن توجه به عدم تردد غیرضروری درسطح شهر اگر ناگزیر به استفاده از این وسایل هستند باید پروتکل‌های بهداشتی را جدا مدنظر داشته باشند.

ورود محموله تجهیزات خط تولید واکسن  به ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2021
ورود محموله تجهیزات خط تولید واکسن به ایران

براساس سیاست‌گذاری‌های انجام شده به زودی طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در کشور آغاز می‌شود و به این منظور سامانه‌ای مخصوص ثبت‌نام افراد طراحی شده است که روز 4 شنبه هشتم اردیبهشت 1400 این سامانه رسما رونمایی خواهد شد».

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در این باره توضیح داده گفت: «اگرچه بسیاری از اطلاعات شهروندان در سامانه‌های مربوطه وجود دارد اما برای کاهش خطا و همچنین به‌روز شدن اطلاعات لازم است هموطنان از هفته آینده با مراجعه به این سامانه 3 فاکتور مهم و مورد نیاز را ثبت و ارسال کنند تا براساس اولویت‌بندی انجام شده جهت تزریق واکسن به آنها اطلاع رسانی شود.

هموطنان گرامی از هفته آینده تنها لازم است با مراجعه به سامانه Salamat.gov.ir؛ نام و نام خانوادگی؛ کد ملی و شماره تلفن موبایلی که به نام خودشان باشد را ثبت کنند تا براساس جداول اولویتی تعیین شده از طریق پیامک  زمان و مکان تزریق واکسن را دریافت کنند».

وزیر بهداشت ایران ورود ویروس آفریقایی کرونا به کشور را تأیید کرد و گفت متاسفانه اطلاع پیدا کردیم که در یکی از استان‌های جنوبی سه مورد ویروس آفریقای جنویی پیدا شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала