مهمان‌پرست: بعید می دانم که در مذاکرات وین به سرعت به توافق برسیم+ویدیو

© AFP 2023 / Joe Klamarمهمان پرست: بعید می دانم که در مذاکرات وین به سرعت به توافق برسیم+ویدیو
مهمان پرست: بعید می دانم که در مذاکرات وین به سرعت به توافق برسیم+ویدیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
اشتراک
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه ایران: اکنون در مرحله ای هستیم که مذکرات ادامه دارد و باید ببینم که طرف آمریکایی مایل است و اراده کافی را دارد و می خواهد که این کار را انجام دهد؟ یا دنبال اهداف سیاسی دیگری است.

به گزارش اسپوتنیک، رامین مهمان‌پرست، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان و لیتوانی، در مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیگ گفت: بحث برجام باز می گردد به چندین سال مذاکره که در مقطعی از آن دکنر جلیلی مذاکرات را هدایت می کرد و در دولت روحانی، دکتر ظریف و دکتر عراقچی آن را دنبال کردند.

وی افزود: شرایطی که به لحاظ سیاسی وجود داشت و دولت اوباما ظاهرا خیلی مایل بود که به لحاظ دیپلماتیک این مسئله را حل کند و ضمن اینکه اتحادیه اروپا شاید برای اولین بار بود که یک فرصتی پیش آمده بود و می خواست که به عنوان یک هویت مستقل یک تاثیر گذاری جدی در عرصه بین الملل داشته باشد و شاید اتحادیه اروپا می خواست که خودش را از زیر سایه سنگین آمریکا رها کند و بگوید که من می توانم به عنوان یک عنصر جدید نقش آفرینی کنم به همین دلیل مذاکرات را در اتحادیه اروپا هدایت کردند با حضور کشورهای 5+1 در چارچوبی که هم ابهاماتی که نسبت به فضای صلح آمیز هسته ای کشورمان وجود داشت برطرف شود و هم در مقابلش تمام محدودیت هایی که برای کشورمان ایجاد شده بود و تحریم هایی که اجرا می کردند و قطعنامه هایی که صادر شده بودند لغو شود و روابط اقتصادی و سیاسی با کشورمان به شکل طبیعی در بیاید.

مهمان‌پرست ادامه داد: من بعید می دانم که طرف آمریکایی تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ایران خودش را به آن نقطه مطلوب و مورد نظر ما برساند. یعنی واقعا همه تحریم ها را لغو کند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Sputnik Iran (@sputnik_ir)

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала