تأثیر کرونا بر دوره آموزش سربازی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سرباز ایران
سرباز ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2021
اشتراک
دوره آموزش سربازی در شرایط کرونایی چگونه سپری خواهد شد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، ستادکل نیروهای مسلح با شیوع کرونا در اواخر سال ۱۳۹۸ با توجه به برخی نگرانی‌ها در مورد سلامت سربازان، بخشنامه‌هایی را برای سلامت سربازان صادر کرد. یکی از تصمیمات اتخاذ شده در این خصوص کاهش طول مدت دوره آموزشی سربازی به یک ماه بود. موضوعی که به طورکامل در سال ۱۳۹۹ اجرا شد اما روند کاهشی شیوع کرونا در روزهای پایانی سال ۹۹ احتمال لغو آن در سال ۱۴۰۰ را افزایش داد و همین موضوع نیز باعث شد تا مسئولان ستادکل نیروهای مسلح تصمیم گیری در مورد طول دوره آموزشی در سال ۱۴۰۰ را منوط به آغاز اولین دوره اعزام در سال جاری یعنی اردیبهشت ماه کنند.

نیروی انتظامی ایران: کشف حجاب در فضای مجازی نیز تخلف است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2021
آموزش پلیس برای جلوگیری از سرقت موبایل و کیف‌قاپی +ویدئو

امیر غلامرضا رحیمی پور درباره طول مدت آموزشی در سال ۱۴۰۰ گفت: «نمی‌توان درباره طول مدت آموزشی در یک سال پیش رو به طور قطعی، مدتی را اعلام کرد و موضوع به وضعیت شیوع کرونا بستگی دارد. اما در حال حاضر  و با وضعیت فعلی مدت زمان دوره آموزشی در مراکز ‌و پادگان‌های آموزشی یک ماه است و این وضعیت تا خرداد ماه به همین شکل خواهد بود. درباره بعد از آن هم با توجه به وضعیت کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره تعویق اعزام مشمولان مبتلا  به کرونا نیز گفت: «اگر مشمولی قبل از اعزام به دوره آموزشی به کرونا مبتلا شد با ارائه گواهی ابتلا به کرونا یا تست مربوط به آن به مراکز وظیفه عمومی می‌تواند اعزامش را به تاخیر بیاندازد.

برخی از مشمولان دچار این اشتباه شده‌اند که کاهش یک ماهه مدت آموزشی، سبب کاهش طول مدت خدمت سربازی آنان خواهد شد. در حالی که اینطور نیست و تنها طول دوره آموزشی به یک ماه کاهش یافته و طول مدت سربازی تغییری نکرده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала