کرونای هندی باعث افت قیمت نفت شد

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر بازار نفت
  بازار نفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2021
اشتراک
افزایش شمار مبتلایان کرونا در هند باعث کاهش تقاضا برای طلای سیاه شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به آمارها، تقاضای تمام سوخت‌های عمده هند مانند گازوئیل، بنزین، سوخت جت و گاز مایع در نیمه نخست آوریل نسبت به مدت مشابه ماه مارس کاهش یافته است. تقاضای گازوئیل در نیمه نخست آوریل نسبت به همین دوره در ماه مارس سه درصد افت کرده، در حالی که مصرف بنزین پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد.

درخواست وزیر بهداشت ایران برای توقف نقل و انتقال مسافران از هند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2021
درخواست وزیر بهداشت ایران برای توقف نقل و انتقال مسافران از هند

این افت قیمت بعد از آنکه وضعیت هند به عنوان سومین واردکننده نفت جهان در کنترل کرونا با مشکل همراه شد، شدت گرفت. سومین واردکننده بزرگ نفت جهان با افزایش بی‌سابقه موارد روزانه ابتلا به کرونا و محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار آن، روند بهبود جهانی تقاضای نفت را که مورد انتظار بازار و اوپک پلاس است، کند می‌کند.

مقام‌های پالایشگاهی و فروشندگان سوخت اعلام کرده‌اند که تقاضای گازوئیل در هند - پرمصرف‌ترین سوخت این کشور - و تقاضای بنزین، در ماه جاری میلادی نسبت به ماه مارس ۲۰ درصد کاهش یافته است.

با توجه به این موارد، قیمت نفت برنت امروز با ۰.۷ درصد کاهش به ۶۵ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص آمریکا نیز ۰.۶ درصد از ارزش خود را در معاملات امروز از دست داد و ۶۱ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه قیمت خورد.

اگرچه تا کنون حدود یک میلیارد دوز واکسن کرونا در جهان تزریق شده اما حدود نیمی از این واکسن‌ها در سه کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала