آغاز دادرسی اتحادیه اروپا علیه آسترازنکا

© REUTERS / DADO RUVICآغاز دادرسی اتحادیه اروپا علیه آسترازنکا
آغاز دادرسی اتحادیه اروپا علیه آسترازنکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2021
اشتراک
کمیسیون اروپا پروسه دادرسی علیه آسترازنکا بدلیل نقض قرارداد تامین واکسن را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی اتحادیه اروپا گفت، کمیسیون اروپا مراحل قانونی را علیه آسترازنکا به دلیل تخلف در قرارداد تامین واکسن ویروس کرونا برای اتحادیه اروپا آغاز کرده است.

وی در یک نشست خبری در بروکسل گفت: "کمیسیون جمعه گذشته مراحل قانونی را علیه آسترازنکا به دلیل نقض قرارداد آغاز کرد. تعدادی از بندهای قرارداد انجام نشده است، این شرکت موفق به ارائه یک استراتژی معتبر برای اطمینان از تأمین به موقع واکسن نشده است. کمیسیون هم از طرف خود عمل می کند و هم از طرف 27 کشور عضو. "

شرکت آسترازنکا تحویل واکسن به اتحادیه اروپا را کاهش می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2021
شرکت آسترازنکا تحویل واکسن به اتحادیه اروپا را کاهش می دهد

سخنگوی اتحادیه اروپا افزود که "همه کشورهای اتحادیه اروپا از این اقدام حمایت کردند".

پیش از این کمیسیون اروپا گزارش داده بود که همه گزینه ها در نظر گرفته شده است تا آسترازنکا به تعهدات خود در زمینه تهیه واکسن علیه ویروس کرونا عمل کند، از جمله گزینه ارجاع به دادگاه.

در ماه های اخیر، اتحادیه اروپا در تهیه واکسن های مورد تأیید برای استفاده در اتحادیه با مشکلات زیادی روبرو شده است، به ویژه از Pfizer / BioNTech ، Moderna و آسترازنکا. تأخیر در تأمین تجهیزات می تواند برنامه های بلند پروازانه بروکسل را برای واکسیناسیون 70 درصد از جمعیت بزرگسال اتحادیه تا اواسط تابستان از بین ببرد.

پس از آن، Pfizer / BioNTech و Moderna توانستند بر مشکلات غلبه کنند و تأمین واکسن را طبق برنامه انجام دهند، Pfizer حتی از برنامه جلوتر است. در همین حال، آسترازنکا هنوز نتوانسته است مشکلات تأمین واکسن برای اتحادیه اروپا را حل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала