نزاجا از هفت دستاورد دفاعی خود رونمایی کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نزاجا از هفت دستاورد خود رونمایی کرد
نزاجا از هفت دستاورد خود رونمایی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2021
اشتراک
رونمایی از دستاوردهای جدید نزاجا با حضور معاون هماهنگ کننده ارتش و فرمانده نیروی زمینی ایران برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، هفت دستاورد دفاعی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی برگزار شد.

در این مراسم از 7 دستاورد رونمایی شد:

1_ هشدار دهنده امواج راداری محمول بر پهپاد
دارای قابلیت کشف شناسایی و اختلال رادارهای مراقبت هوایی محمول بر انواع پهپادها، بالگرد و هواپیماهای جنگنده جهت مقابله با انواع تهدیدات راداری، مراقبتی و هدایتی است. این سامانه کاملاً بومی و مبتنی بر فناوری‌های داخلی است.

2_ هشدار دهنده لیزری محمول بر پهپاد
دارای قابلیت شناسایی تسلیحات هدایت شونده‌های لیزری و تهدیدات هواپایه، اعلام هشدار در مقابل سامانه‌های پدافند هوایی برد کوتاه دشمن از جمله دفاع لیزری پرتوان نابودگر و قابلیت ارسال و اعلام هشدار به ایستگاه کنترل و هدایت زمینی پهپاد از جمله مشخصات این هشدار دهنده است.

سرتیپ کیومرث حیدری ، فرمانده  نیروی زمینی ارتش ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2021
آغاز رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا در سواحل مکران+ عکس

3_ رانش یک (بومی سازی و ساخت موتور میکرو توربوجت)
دارای قابلیت کاربردی در سامانه‌های پهپادی، هواپیماهای سبک تک نفره قایق‌های بدون سرنشین، انواع سامانه‌های موشکی، به عنوان موتور پیشران و راه اندازی موتورهای اصلی هواپیما است. دارای وزن کم، دور بالا تراست مناسب، تنوع در سوخت، سقف پروازی بالا در مقایسه با موتورهای پیستونی و قابلیت حمل محموله و افزایش مداومت پروازی در انواع پهپادها از دیگر قابلیت‌های رانش یک است.

4_ تیام 1400 (سامانه خود حفاظتی پهپادی کشف و شناسایی رادارهای هدایتی و مراقبت هوایی دشمن محمول بر پهپاد)
این سامانه دارای باندهای فرکانسی موجود، قابلیت آشکارسازی انواع سیگنال راداری مراقبت هوایی را دارد و به صورت هوشمند سیگنال دریافتی را به منظور مقابله و مختل کردن به اخلال‌گر منتقل کند.

5_ پرواز جمع سامانه پرواز شبکه محور مبتنی بر هوش مصنوعی
این سامانه متشکل از پهپاد پیشرو، پهپادهای دنباله‌رو و ایستگاه زمینی بوده که قابلیت اجرای عملیات به صورت برخط و یا برنامه‌ریزی شده به پهپادهای دنباله‌رو را دارا است.

همچنین انجام ماموریت‌های شناسایی، مراقبت و انهدام اهداف زمینی و پروازی دشمن، برد عملیاتی و مداومت پروازی مناسب، قابلیت شبکه شدن از 3 تا چند فروند بر روی انواع پهپادهای داخلی، دارای لینک امن و سیستم هدایت کنترل کاملاً بومی از دیگر قابلیت‌های پرواز جمع است.

6_ طاها 1400 (سامانه اخلالگر رادارهای مراقبت هوایی دشمن محمول بر پهپاد)
این سامانه با توان مناسب و با استفاده از آنتن‌های جهتی به صورت هوشمند منطقه عملیاتی وسیعی را تحت پوشش داشته و امنیت پروازی انواع پهپادها را در منطقه دشمن حفظ می‌کند. همچنین هوشمندی، وزن کم، ولتاژ مصرفی پایین و قابلیت نصب سریع و آسان از جمله قابلیت‌های این سامانه در بهره‌برداری در انواع پهپادهای داخلی می‌باشد

7_ سامانه‌های اخلالگر ارتقا یافته زمین پایه
مقابله با تهدیدات پهپادی و سامانه‌های هدایت پذیر از راه دور با ایجاد اخلال در سیستم هدایت و ناوبری این نوع تهدیدات، قابلیت اخلال در اکثر باندهای فرکانسی، قابلیت بهره‌برداری در کلیه مناطق عملیاتی و صحنه نبرد، استقرار سریع، تداوم در بهره برداری، هوشمندی و عدم نیاز به کاربر از دیگر قابلیت‌های این سامانه‌ها است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала