تیم پرسپولیس در بازگشت از هند قرنطینه می‌شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تیم پرسپولیس در بازگشت از هند قرنطینه می‌شود
تیم پرسپولیس در بازگشت از هند قرنطینه می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران: تیم پرسپولیس پس از بازگشت از هند قرنطینه کامل شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در نامه‌ای به علیرضا رئیسی، معاون بهداشت، بر ضرورت قرنطینه کامل و انجام تست‌های مربوطه تیم فوتبال پرسپولیس پس از بازگشت از هند تاکید کرد.

در نامه وزیر بهداشت آمده است: طبق اطلاع واصله تیم فوتبال پرسپولیس کشورمان در قالب یک گروه 50 نفره برای انجام مسابقات در شهر گوا کشور هندوستان حضور دارند. از قرار معلوم این تیم پس از بازگشت از کشور هند در مسابقات داخلی فوتبال شرکت خواهند کرد بنابراین ضروری است با توجه به شیوع ویروس جهش یافته هندی و آمار بالای ابتلا و مرگ و میر در کشور هند، همه افراد این تیم و همراهان آن به محض بازگشت تحت قرنطینه کامل و انجام تستهای مربوطه قرار گیرند.

در همین زمینه علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه و پیش از این جلسه اعلام کرد: فعلا ویروس جهش یافته انگلیسی نوع غالب ویروس در کشور است که میزان سرایت، بیماری زایی و مرگ آوری آن از ویروس ووهان بیشتر است و جوانترها را بیشتر مبتلا می کند. این ویروس اکنون در کشور تاخت و تاز می کند اما خطر جدید ویروس جهش یافته کرونا در هندوستان است که به شدت مسری است و میزان تلفات بالایی دارد و حتی از ویروس های کرونای دیگری مثل انگلیسی، بزریلی و آفریقای جنوبی خطرناکتر است.

وی افزود: استانهای مرزهای شرقی که در همسایگی پاکستان و افغانستان هستند باید بیشتر رعایت کنند. به روسای دانشگاههای علوم پزشکی و استانداران در این مورد توصیه شده و باید تمهیدات لازم را انجام دهند تا بتوانیم این خطر را کنترل کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала