اسپوتنیک وی موثرترین واکسن کرونا در مجارستان شناخته شد

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر اسپوتنیک وی موثرترین واکسن کرونا در مجارستان شناخته شد
اسپوتنیک وی موثرترین واکسن کرونا در مجارستان شناخته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2021
اشتراک
واکسن روسی علیه ویروس کرونا "اسپوتنیک وی" در مجارستان به عنوان ایمن ترین و موثرترین ماده شناخته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، همانطور که صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در حساب واکسن در توییتر عنوان کرده است، دولت مجارستان که اولین بار در اتحادیه اروپا از اسپوتنیک وی استفاده کرد، آخرین داده های خود را در مورد ایمنی و کارآیی پنج واکسن منتشر کرده است.

جزئیات جدید از محموله واکسن اسپوتنیک وی و تولید آن در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
جزئیات جدید از محموله واکسن اسپوتنیک وی و تولید آن در ایران

مشخص شد که این اسپوتنیک وی است که بهترین عملکرد را از نظر ایمنی (۷-۳۲ برابر مرگ کمتر) و کارایی (۲-۷ برابر موارد کمتر از عفونت کووید-۱۹) نشان می دهد.

به عنوان مثال، از هر ۱۰۰ هزار نفر واکسینه شده با واکسن روسی، فقط ۹۵ نفر آلوده به ویروس کرونا شده و یک مرگ وجود داشته است.

برای مقایسه، از هر ۱۰۰ هزار نفر واکسینه شده با واکسن آسترازنکا، ۷۰۰ مورد عفونت و هفت مرگ گزارش شده است.در مورد واکسن پی فایزر/بیواِن تک، ۵۵۵ عفونت در هر ۱۰۰ هزار واکسیناسیون و ۳۲ مورد مرگ ثبت شد.

داده های مجارستان نشان می دهد که (پس از استفاده از واکسن) اسپوتنیک وی ۲۰ تا ۳۲ برابر میزان مرگ و میر کمتر و ۲ تا ۶ برابر موارد عوارض کووید-۱۹ در ۱۰۰ هزار واکسیناسیون mRNA کاهش یافته است.

آنها به ویژه تأکید کردند که میزان مرگ و میر پس از واکسیناسیون توسط واکسن پی فایزر/بیواِن تک ۳۲ برابر نسبت به استفاده از اسپوتنیک وی ثبت شده است.

واکسن اسپوتنیک وی قبلاً در ۶۰ کشور با جمعیت کلی حدود ۳ میلیارد نفر تأیید شده است.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و موسسه گامالیا پیش از این گزارش داده بودند، که اسپوتنیک وی از نظر تعداد مصوبات دریافتی از سوی نهادهای نظارتی دولت در رتبه دوم جهان قرار دارد. اثر بخشی واکسن بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها در مورد ۳.۸ میلیون روس واکسینه شده ۹۷.۶٪ بود که بالاتر از داده های منتشر شده توسط مجله پزشکی لنست (۹۱.۶٪) می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала