یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد
یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2021
اشتراک
دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه اعلام کرد روابط بین روسیه و ایالات متحده در سال های اخیر به وضعیت جنگ سرد برگشته است.

به گزارش اسپوتنیک، مدودف گفت: "در سال های اخیر روابط  روسیه و ایالات متحده در واقع از رقابت به رویارویی گذار کرده است و در ماهیت امر آنها به دوران جنگ سرد بازگشته اند. فشار تحریم ها ، تهدیدها ، تقابل ها و درگیری ها و دفاع دو کشور از منافع خودخواهانه، جهان را به وضعیت بی ثباتی دائمی فرو می برد."

تاکتیک جدید آمریکا از دیدگاه سیاستمدار مشهور روس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2021
تاکتیک جدید آمریکا از دیدگاه سیاستمدار مشهور روس

نایب رئیس شورای امنیت روسیه افزود روسیه مانند اتحاد جماهیر شوروی در گذشته از نظر سطح  تهدیدات به دنبال ایالات متحده آمریکا حرکت کرده و از این لحاظ عقب نمی ماند. وی مثال بحران موشکی کوبا در سال 1962 را ذکر کرد که سلاح های استراتژیک تهاجمی به عنوان پاسخ به واشنگتن در کوبا مستقر شدند.

به گفته مدودف ، ایالات متحده پس از این به مقابله بیشتر ادامه داد و جزیره کوبا را به محاصره دریایی در آورد و در حال آماده سازی حمله گسترده بود.  این سیاستمدار روس متذکر شد که در چارچوب آن بحران ، دو نکته اصلی  معلوم شد. اولین آنها اینست که نه تنها موشک های شوروی  در سواحل آمریکا ظاهر شدبلکه  نشان داده شد که اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی می تواند در کمترین زمان ممکن پایگاه های نظامی خود را در هر نقطه از جهان مستقر کند.

نکته دوم این است که وضعیت "پنج دقیقه فاصله با جنگ" با  گذشت های متقابل رهبر دو ابرقدرت که "خردمندانه بودن  سازش را پذیرفتند" حل شد. مدودف در پایان گفت: فرق نمی کند که آنها مستقیماً گفتگو کردند یا خیر اما بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده گفتگوی برابر حقوق وجود داشت كه در آن هیچ تهدید و اولتیماتومی مطرح نمی شد.

پیش از این ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام خود به مجلس فدرال، پارلمان کشور قول داد به تحریکات علیه روسیه پاسخ سریع، غیرمتقارن و شدیدی داده شود.

پوتین تأکید کرد که مسکو در هر مورد خاص "خط قرمز" در روابط بین کشورهای دیگر و روسیه را تعیین خواهد کرد. وی ابراز تاسف کرد که اخیراً برخی کشورها رسم "گیر دادن" بدون دلیل به فدراسیون روسیه را رواج داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала