ایتالیا قانون ممنوعیت فروش بستنی نامرغوب را وضع می کند: چرا؟

© Fotolia / Brent Hofackerایتالیا قانون ممنوعیت فروش بستنی نامرغوب را وضع می کند: چرا؟
ایتالیا قانون ممنوعیت فروش بستنی نامرغوب را وضع می کند: چرا؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2021
اشتراک
در ایتالیا تصمیم گرفتند با فروشندگان بی وجدان بستنی مبارزه کنند که با استفاده از هوای فشرده، حجم بیشتری به دسرهای بستنی خود می بخشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه  The Sidney Morning Herald ، این کشور قصد دارد به این شکل از اعتبار و شهرت بستنی های مشهور و بی  نظیر ایتالیایی آرتیزانال جلاتو (Artisanal Gelato) دفاع کند که همچون سوهان قم معروف هستند.

بستنی پسته ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2019
نظرات کاربران نسبت به طرح بستنی قهوه کاله +عکس

خاطرنشان می شود که قانونگذاران در حال بررسی جریمه هایی تا سقف 10 هزار یورو برای فروشندگانی هستند که محصولات آنها با استانداردهای کیفیت محصول مطابقت نداشته باشد. ایده اعمال چنین مجازات هایی با  واکنش منفی فروشندگان روبرو شد. آنها از جمله خاطرنشان کردند که استفاده از هوای فشرده همیشه نشانگر حرفه ای نبودن استاد بستنی ساز نیست.

سناتور سوسیالیست ریکاردو ننچینی ، یکی از حامیان قانون ممنوعیت فروش بستنی نامرغوب گفت: "بستنی ایتالیایی به همراه ماکارونی و پیتزا یکی از نمادهای غذایی کشورمان است. اما قوانین ما از بستنی مرغوب و تولیدکنندگان آن محافظت نمی کند".

لایحه قانونی ممنوعیت فروش بستنی نامرغوب همچنین استفاده از گزینه های مختلف  به جای مواد تازه در بستنی از جمله طعم دهنده های مصنوعی ، رنگ ها و چربی های هیدروژنه را ممنوع می کند. علاوه بر این، مقررات جدید برای صنعت بستنی استفاده از بیش از 30 درصد هوا در مخلوط را منع کرده است. با این حال ، فروشندگان بی وجدان  گاهی این میزان را به 80 درصد می رسانند و به گفته نمایندگان پارلمان ایتالیا به این ترتیب  آنها در واقع در حال فروش هوا هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала