گزارش و تحلیل

نیوزویک: آری، روسیه تهدیدی برای آمریکاست

© Sputnik / Alexander Vilfکرملین
کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
اشتراک
تهدید، هر چیزی است که پاسخگوی منافع آمریکا و "مقرراتی" که آنها ابداع کرده اند، نباشد.

اسپوتنیک به نقل از هفته نامه نیوزویک چاپ آمریکا می نویسد: در سال 1853، لرد پالمرستون نخست وزیر انگلیس اظهار داشت: "سیاست و عملکرد دولت روسیه همیشه این بوده است که تجاوزات خود را به سرعت و تا آنجا که عدم استحکام سایر دولتها اجازه می دهد، انجام داده و به موقع متوقف شود و عقب نشینی کند، وقتی که با مقاومت قاطع روبرو شود، تا فرصت بعدی صبر می کند." ادعای پالمرستون امروز مانند گذشته درست است. 2008 - گرجستان، 2014 - کریمه، هفت سال پیش - شرق دونباس در اوکراین. تجمع نظامی اخیر در مرز اوکراین و کریمه منادی حمله دیگری از سوی مسکو است.

تهدید نظامی با سلاح های متعارف

سلاح های متعارف روسی به 29 عضو اروپایی ناتو و همچنین شرکای آنها به طور مستقیم تهدید می کند. پیمان ناتو ایالات متحده را متعهد می کند از هر عضو ان که توسط هر قدرت خارجی مورد حمله قرار گیرد دفاع کند. مشکل این است که روسیه نظم بین المللی مبتنی بر قوانین را نادیده می گیرد. در سال 2014 ، ولادیمیر پوتین در واقع اظهار داشت که در تلاش است تا یک نظم جدید جهانی ایجاد کند، "که دوستانه تر با منافع روسیه باشد." و او با انرژی در حال ایجاد و نوسازی قدرت نظامی روسیه است. امروز روسیه دارای تعداد زیادی سلاح متعارف و مجموع پرسنل نظامی دو میلیون نفر است. و این نیروهای نظامی در چنان موقعیت استراتژیک قرار دارند تا بتوانند توانایی خود را ارتقا دهند.

خطیب زاده: ایران نیازی به چتر هسته‌ای هیچ کشوری ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
خطیب زاده: ایران نیازی به چتر هسته‌ای هیچ کشوری ندارد

تهدید ترکیبی

مسکو همچنین یک تهدید ترکیبی است. روسیه یک ابرقدرت هک است، مسلماً بهترین جهان (ارزیابی  نیوزویک).

به عنوان مثال، در دسامبر سال گذشته، دولت ایالات متحده در معرض نشت اطلاعات زیادی به دلیل حمله هکرهای مسکو به شرکت نرم افزاری  SolarWinds  قرار گرفت و در ماه جاری آوریل واشنگتن گفت كه هكرهایی كه برای سرویس اطلاعات خارجی روسیه كار می كنند "از پنج آسیب پذیری شناخته شده در نرم افزارهای شركت های آمریكایی و پایگاه صنایع دفاعی به طور فعال بهره برداری می كنند.

روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا دخالت کرد و هفته گذشته، ایالات متحده تحریم های روسیه را به دلیل دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 اعلام کرد. هدف از دخالت روسیه در انتخابات آمریکا کمک به انتخاب یک نامزد یا نامزد دیگر نیست، بلکه ایجاد تفرقه در جامعه آمریکا و تضعیف اعتماد شهروندان به روند انتخابات است و روسیه در این امر موفق شده است.

تهدید به منافع ایالات متحده در سراسر جهان

روسیه همچنین به منافع ایالات متحده در سراسر جهان، به ویژه در سوریه، لیبی و ایران تهدید می کند.

در سوریه، روسیه همچنان از بشار اسد در جنگ علیه مردم خود حمایت می کند. مسکو حتی تا حدی در ایجاد شرایطی که اجازه داد دولت اسلامی (سازمان تروریستی ممنوع شده در روسیه) در سوریه ظاهر شود، و دولت  اسلامی منافع امنیت ملی ایالات متحده را به طور جدی تضعیف کرد.

در لیبی، روسیه از ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی مستقر در بنغازی حمایت می کند. لیبی با ثبات به نفع ایالات متحده است، اما مزدوران روسی که در آنجا فعالیت می کنند وضعیت را بی ثبات می نمایند.

لیبی از روسیه درخواست کمک کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
لیبی از روسیه درخواست کمک کرد

در مورد ایران، روسیه همیشه به این کشور پوشش دیپلماتیک داده است، احتمالاً به این دلیل که روسیه و ایران "نظرات یکسانی در مورد موضوعات مختلف استراتژیک در منطقه" دارند. به عقیده تهران، روسیه علیرغم بسیاری از نگرانی های امنیتی مربوط به ایران، در شورای امنیت سازمان ملل متحد از ایران دفاع می کند. روسیه در طول تاریخ به ایران کمک کرده است تا از تحریم های بین المللی طفره برود.

تهدید هسته ای

سرانجام، روسیه قطعاً تهدید هسته ای است - تنها تهدید وجودی که ایالات متحده در این زمان با آن روبرو است. این بدان معنا نیست که روسیه قصد دارد ایالات متحده را نابود کند. اما روسیه بیش از 45٪ از ذخایر هسته ای بین المللی و سیستم های تحویل را در اختیار دارد و می تواند در عرض 30 دقیقه به خاک آمریکا حمله کند. و موشکهای زیر آب فقط در طول 10-15 دقیقه می توانند حمله کنند. روسیه همچنین در حال توسعه قابلیت های هسته ای کاملاً جدید و ایجاد انبار سلاح های هسته ای تاکتیکی خود است.

همانطور که در آخرین بررسی وضعیت هسته ای ایالات متحده ذکر شده است، "روسیه ایالات متحده و ناتو را به عنوان تهدیدهای اصلی جاه طلبی های ژئوپلیتیکی خود می داند. استراتژی و دکترین روسیه استفاده احتمالی پیشگیرانه نظامی از سلاح هسته ای را خاطرنشان می کند.

این امر باید نگرانی جدی برای ایالات متحده باشد. ایالات متحده باید به سه روش پاسخ دهد: اول، توسط ادامه حمایت از متحدین ناتو و شرکای بین المللی خود؛ دوم، با بروزرسانی سلاح های هسته ای خود و سوم، رعایت این اصل که پوتین هرگز یک شریک قابل اعتماد نیست.

اکنون، مانند دوران لرد پالمرستون، لازم است تهدید روسیه را جدی بگیریم و دفاع خود را تضعیف نکنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала