روحانی: ما در واردات مرغ هم تحریم شدیم

© AP Photo / Office of the Iranian Presidencyروحانی: ما در واردات مرغ هم تحریم شدیم
روحانی: ما در واردات مرغ هم تحریم شدیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران اظهار داشت که کشورش در بخش مرغ‌های وارداتی مشمول تحریم شده است.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در آیین بهره برداری از "طرح‌های ملی وزارت کشاورزی" اظهار داشت: بدون صنعت می‌توان به سختی زندگی کرد اما بدون کشاورزی نمی‌توان زندگی کرد.

روحانی بیان داشت: ما در بحث کره به خودکفایی رسیدیم و می‌توانیم جزو صادرکنندگان این محصول باشیم و در زمینه مرغ هم نیازمندی‌های ما به خارج کم می‌شود و به خودکفایی کامل می‌رسیم. مردم ما شاید نمی‌دانستند یا کمتر به آن‌ها توضیح داده‌ایم؛ برخی می‌گویند تحریم چکار به مرغ دارد و مرغ که تحریم نشده است؟

رئیس جمهور ایران افزود: مردم باید بدانند که ما در مرغ لاین، مرغ اجداد و مرغ‌هایی که وارد می‌کردیم تحریم شدیم و می‌خواستند در داخل کشور اخلال ایجاد کنند و اصلا مرغ تولید نشود.

وی بیان داشت: طرف دیگر قصه، نهاده‌های دامی که وارد می‌کنیم از طریق ارز و سیستم بانکی است، با فشارها و مشکلاتی که برای ما ایجاد کردند خرید و وارد کردن این نهاده‌ها با مشکلات زیادی روبرو بود. مردم باید بدانند در این تحریم ظالمانه ضد انسانی ترامپ، از آن آغاز و حتی تا الان هم متاسفانه ادامه دارد در همه جا این تحریم تاثیر گذار بوده است.

روحانی خاطر نشان شد: البته یک عده‌ای آشنا نیستند و درصد درست می‌کنند و می‌گویند ۳۰ درصد مشکلات از تحریم است و بقیه مشکلات از مدیریت است و این حرف کاملاً غلط و نادرست است، آن‌ها نمی‌دانند تحریم در چه زمینه‌هایی تاثیر گذار است و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند و نمی‌دانند کل تولید در بخش کشاورزی و در بخش صنعت اگر نهاده‌های لازم و مواد اولیه را نتوانیم به موقع وارد کنیم، تولید متوقف می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала