تهیه و پخش آش نذری در زاینده رودِ بدون آب +ویدئو، عکس

© Sputnik / Arina TopolevaМост Си-о-се-поль в городе Исфахан, Иран
Мост Си-о-се-поль в городе Исфахан, Иран - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
اشتراک
ویدئوی تهیه آش نذری توسط جمعی در محل زاینده رود با واکنش کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی از تهیه آش نذری توسط زنان و مردان اصفهانی در زاینده رود، محلی که روزگاری پر از آب روان بود، در فضای مجازی منتشر می‌شود که بسیاری از کاربران به آن واکنش نشان می‌دهند.

در برخی صفحات اینستاگرام عنوان شده است که این آش برای رفع و نابودی کرونا نذر شده است اما در حقیقت همانطور که جمعی از کاربران در نظرات خود عنوان می‌کنند این آش نذری به جهت پر آب شدن دوباره زاینده رود توسط کشاورزان آن منطقه تدارک دیده شده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от صدای اصفهان (@visfehan)

بسیاری از کاربران این اقدام را از روی جهل می‌دانند و معتقدند نه تنها کرونا با آش نذری از بین نمی‌رود بلکه گسترش نیز می‌یابد. همینطور نه تنها زاینده رود به این ترتیب دوباره جاری نمی‌شود بلکه از این طریق، الگویی نادرست برای جمعی از مردم خواهد شد که در وسط زاینده رود برای موارد مختلف بساط پهن کنند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от اصفهان (@esfahan_isfahan)

کاربرانی نیز عنوان می‌کنند همانطور که در همه جای جهان خرافات وجود دارد در ایران نیز وجود دارد اما این مایه تاسف است که کشاورزان از روی ناچاری و بی‌توجهی مسئولین به چنین کاری روی آورده‌‌اند. برخی از کاربران نیز این گونه تجمعات را سبب انتقال بیشتر کرونا در کشور عنوان می‌کنند و از نمونه‌های چنین شلوغی‌هایی می‌گویند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от آخرین خبر (@akharinkhabar)

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала