آزادی تعداد زیادی از اعضای اخوان المسلمین در مصر

© Sputnik / Eduard Pesovآزادی تعداد زیادی از اعضای اخوان المسلمین در مصر
آزادی تعداد زیادی از اعضای اخوان المسلمین در مصر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
اشتراک
منابع مصری اعلام کردند که در پی بهبود روابط قاهره- آنکارا، مسئولان مصری بیش از ۱۲۰ زندانی از اعضای جمعیت بنیاد گرای اخوان المسلمین را آزاد می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری مهر، از این تعداد، دهها نفر از زندانیان عملاً آزاد شده‌اند و اقدامات برای آزادی مابقی زندانیان در حال انجام است. این آزادی‌ها در چارچوب اقدامات قضایی صورت گرفته و به معنای گشایش در این پرونده نیست.

رژه فراعنه و ملکه ها برای اولین بار در مصر+ ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2021
رژه فراعنه و ملکه ها برای اولین بار در مصر+ ویدئو

مقامات مصر طی روزهای گذشته زندانیان بسیاری را آزاد کرده‌اند که سرشناس‌ترین آنها روزنامه‌نگارانی مثل «مجدی حسین»، «احمد علی»، «سلافه مجدی» و «خالد داوود» که پیشتر مدیریت دفتر روزنامه مصری «الاهرام» را در واشنگتن برعهده داشت، بوده‌اند.

آزادی شماری از اعضای گروه اخوان المسلمین پس از آن صورت می‌گیرد که ترکیه و مصر روابط دیپلماتیک خود را به تازگی از سرگرفته اند. ترکیه پس از کودتای ارتش مصر به فرماندهی عبدالفتاح السیسی فرمانده وقت ارتش و رئیس جمهور کنونی علیه دولت محمد مرسی، اولین رئیس جمهور منتخب و اخوانی این کشور پس از انقلاب ژانویه ۲۰۱۱ و فوت مشکوک او در زندان، روابط خود با قاهره را قطع و وارد تنش با  دولت جدید در این کشور شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала