توصیف جالب رفتار غرب نسبت به روسیه از زبان پوتین

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Ежегодное послание президента РФ Федеральному Собранию
Ежегодное послание президента РФ Федеральному Собранию - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
اشتراک
ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به مجلس فدرال، پارلمان روسیه، با نقل جمله ای از کتاب جنگل، اثر رودیارد کیپلینگ، نویسنده انگلیسی، رفتار غرب را توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهورروسیه  با نقل  جمله ای این کتاب خاطرنشان كرد: "انواع گوناگون تاباکی ها (شغال ها)  دور شرخان (نام پلنگی) می چرخند."

به گفته ولادیمیر پوتین ، روسیه در همه شرایط در فضای ژئوپلیتیک ، با خویشتنداری و متانت رفتار کرده  و " به بی ادبی آشکار" پاسخ نمی دهد  اما علی رغم خویشتنداری مسکو، غربی ها  سعی می کنند "بدون دلیل اینجا و آنجا" به روسیه گیر بدهند.

پوتین: سهم اسلحه های مدرن در ارتش هسته ای روسیه امسال 88 درصد است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
پوتین: سهم اسلحه های مدرن در ارتش هسته ای روسیه امسال 88 درصد است

وی در جریان پیام خود به مجلس فدرال گفت: " انواع گوناگون تاباکی ها دور شرخان می چرخند و زوزه می كشند."

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قول داد به تحریکات علیه روسیه پاسخ سریع، غیرمتقارن و شدیدی داده شود.

به گزارش اسپوتنیک ، پوتین اظهار داشت روسیه همیشه راهی برای دفاع از موضع خود در مقابل کشورهایی پیدا می کند که با لحنی استکباری با مسکو سخن می گویند.

وی گفت: "سازمان دهندگان هرگونه تحریکاتی که منافع اساسی امنیت ما را به خطر بیندازند ، از کاری که انجام داده اند پشیمان خواهند شد به گونه ای که مدتهاست پشیمان نشده اند."

پوتین تأکید کرد که مسکو در هر مورد خاص "خط قرمز" در روابط بین کشورهای دیگر و روسیه را تعیین خواهد کرد. وی ابراز تاسف کرد که اخیراً برخی کشورها رسم "گیر دادن" بدون دلیل به فدراسیون روسیه را رواج داده اند.

کتاب جنگل  داستان نوشتهٔ رودیارد کیپلینگ است. شخصیت اصلی این کتاب موگلی، پسری است که در جنگل و میان گرگها و حیوانات دیگر از جمله میمونها و فیلها پرورش می‌یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала