رئیس جمهور چاد بر اثر جراحات در خط مقدم درگذشت

© REUTERS / Régis Duvignauادریس دبی رئیس جمهور چاد
ادریس دبی رئیس جمهور چاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
اشتراک
خبرگزاری فرانسه به نقل از بیانیه ارتش اعلام کرد: ادریس دبی رئیس جمهور چاد بر اثر جراحات وارده در نبرد با شورشیان در شمال کشور درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک، ادریس دبی ۶۸ ساله، برای جشن پیروزی در مبارزه با شبه نظامیان و هدایت عملیات نیروهای مسلح در خط مقدم حضور یافت.

 تصاویری از قدرتمندترین طوفان شن و ماسه در آفریقا و کشورهای خلیج فارس + ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2021
تصاویری از قدرتمندترین طوفان شن و ماسه در آفریقا و کشورهای خلیج فارس + ویدئو

به گفته خبرگزاری فرانسه، رئیس دولت در درگیری با شورشیان به شدت زخمی شده و متعاقباً در بیمارستان درگذشت.

ژنرال عظیم برماندوآ آگونا سخنگوی ارتش چاد در یک کانال تلویزیونی محلی گفت: با خبری تلخ، ما مردم چاد را مطلع می کنیم که ادریس دبی تا آخرین نفس در دفاع از تمامیت ارضی در میدان نبرد جنگید.

پیش از این معلوم شد که ادریس دبی با کسب بیش از ۷۹٪ آرا برای دوره ششم بار دیگر انتخاب شد. دبی از دسامبر ۱۹۹۰ به عنوان رئیس دولت خدمت کرده است.

در روز انتخابات ۱۱ آوریل، ستیزه جویان از پایگاه های لیبی علیه چاد حمله کردند. جنگ روز یکشنبه از سر گرفته شد و روز دوشنبه ارتش چاد بیش از ۳۰۰ شورشی را از جبهه تغییر و توافق در چاد (FACT) حذف کرد.

به نوشته روزنامه الوهدا، پس از مرگ رئیس جمهور یک شورای نظامی انتقالی به ریاست پسرش دبی مهامات در این کشور ایجاد شده است، قرار است به زودی "منشور انتقالی" منتشر شود.

چاد از ساعت ۶:۰۰ تا ۵:۰۰ صبح عزای ملی و دو هفته عزای عمومی اعلام کرده است. همچنین، ارتش تصمیم گرفت "تا اطلاع ثانوی" مرزهای زمینی و هوایی را ببندد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала