همتی: ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید واکسن به وزارت بهداشت داده ایم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
اشتراک
رئیس کل بانک مرکزی ایران بیان داشت که حداقل ۱۰۰ میلیون دلار با نرخ ارز ترجیحی برای خرید واکسن کرونا به وزارت بهداشت پرداخت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالناصر همتی در صفحه اینستاگرام خود در خصوص آخرین وضعیت تأمین ارز برای خرید واکسن کرونا نوشت:

ضرورت تأمین واکسن کرونا و انجام واکسیناسیون علیه ویروس کرونا قطعاً بایستی مهمترین دغدغه کشور باشد. بانک مرکزی از همان ابتدا علی‌رغم همه محدودیت‌های نقل و انتقال مالی ناشی از تحریم، تمام تلاش خود را برای تأمین فوری ارز موردنیاز واردات واکسن براساس سفارش وزارت بهداشت و درمان، به‌عمل آورده است. بر مبنای قرارداد کوواکس، 178 میلیون دلار برای 16.8میلیون دوز واکسن تخصیص و قسط اول آن نیز پرداخت و واردات آن آغاز شده است.

البته هرگونه درخواست و اعلام وزارت بهداشت جهت پرداخت ارز بابت واردات واکسن تأمین می‌شود. تا کنون نیز بر اساس میزان تقاضا و درخواست برای خرید واکسن از کشورهای روسیه و چین، ارز لازم تأمین و واردات انجام شده است. در حال حاضر نیز تخصیص ارز برای واردات با ارز نیمایی، براساس دستور رئیس جمهور، در اولویت تأمین می‌باشد، بنگاه‌های بزرگ توانمند می‌توانند در انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود با هماهنگی وزارت بهداشت نقش‌آفرینی کنند.

امروز نیز، بانک مرکزی حداقل 100میلیون دلار دیگر با نرخ ارز ترجیحی برای این منظور تخصیص داد تا با اعلام وزارت بهداشت پرداخت کند، این روند تأمین ارز برمبنای درخواستها تداوم خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала