آیا سفیر آمریکا به روسیه برخواهد گشت؟

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه
جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
اشتراک
روسیه به سفیر ایالات متحده آمریکا در روسیه توصیه کرد برای رایزنی‌های دقیق و جدی به واشنگتن برگردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «آکسیوس»، سفیر آمریکا قصد ندارد روسیه را ترک کند. اما د رهفته جاری به واشنگتن سفر خواهد کرد.

مطابق با اطلاعات یکی از منابع خبری آمریکا، سفیر آمریکا در روسیه جهت مشورت با دولت جدید آن کشور برای مدت کوتاهی به واشنگتن بر‌می‌گردد.

ارزیابی سالانه اطلاعات آمریكا از روابط واشنگتن با روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
ارزیابی سالانه اطلاعات آمریكا از روابط واشنگتن با روسیه

با این حال رسانه‌ها به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش دادند که جان سالیوان طی روزهای آینده به مدت کوتاهی به واشنگتن بازمی‌گردد. این سخنگو گفت که سالیوان برای دیدار با خانواده‌اش و ملاقات با اعضای دولت جدید که فرصت رایزنی با آنها را نداشته است، به آمریکا می‌رود و دوباره به مسکو بازمی‌گردد.

شایان ذکر است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز 16 آوریل اظهار داشت که روسیه به جان سالیوان، سفیر ایالات متحده آمریکا در روسیه توصیه کرده بود برای رایزنی‌های دقیق و جدی به واشنگتن برگردد. جان سالیوان از سفیران دوره دونالد ترامپ است و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فعلا او را از این سمت برکنار نکرده است.

دولت آمریکا روز 15 آوریل (پنجشنبه)  تحریم‌های جدیدی علیه 32 فرد و نهاد روسی ازجمله 6 شرکت فعال در زمینه فناوری، وضع کرد. کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای دلیل وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه را دخالت این کشور در انتخابات آمریکا و سازماندهی حمله سایبری اعلام کرد. بر پایه این تحریم‌ها به 10 دیپلمات روس که عنصر نامطلوب نامیده شدده‌اند، گفته شد خاک ایالات متحده را ترک کنند. روسیه نیز سفیر واشنگتن در مسکو را به عنوان  نخستین واکنش به این اقدام، احضار کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала