کنترل عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان +عکس

© Fotolia / Mimagephotosسبزی و میوه سوریه برای روسیه
سبزی و میوه سوریه برای روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2021
اشتراک
توجه روزه‌داران به انواع گروه‌های غذایی قابل استفاده در وعده‌های افطار و سحر می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را کنترل کند.

به گزارش اسپوتنیک، در یک اینفوگرافیک که بر اساس داده‌های دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ایران تهیه شده است، به گروه‌های مختلف مواد غذایی اشاره شده که باید تا حد امکان در سه وعده سحر، افطار و شام به میزان مناسبی مصرف شوند تا عملکرد سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان به ویژه در شرایط کرونایی کنترل شود.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от ISNA | ایسنا (@isna.news)

در ماه رمضان به ویژه در دوران کرونا، بهتر است خوراکی‌های متنوع بر اساس محتوای پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی در سه وعده سحر، افطار و شام به شرح ذیل مصرف شود.
گروه سبزی: انواع کاهو، اسفناج، کرفس، سبزی خوردن و سایر سبزی‌های برگی، انواع کلم، هویج، بادمجان، نخود سبز، لوبیا سبز، انواع کدو، فلفل، قارچ، خیار، گوجه فرنگی، پیاز.
گروه میوه: انواع میوه‌های فصل، مرکبات (پرتقال، نارنگی، لیموترش، لیموشیرین، گریپ فروت)، سیب، کیوی و انواع آب‌میوه طبیعی و بدون شکر افزوده، کمپوت میوه‌ها (کم‌شیرین یا بدون شکر افزوده) و میوه‌های خشک.
گروه حبوبات و مغز دانه‌ها: حبوبات شامل نخود، انواع لوبیا، عدس، باقلا، لپه، ماش و مغزها شامل گردو، بادام، فندق، پسته، بادام زمینی و بادام هندی.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от بیمارستان فوق تخصصی ساسان (@sasan.hospital)

گروه نان و غلات: برنج، انواع نان، انواع ماکارونی، رشته‌ها، غلات صبحانه، بلغور گندم و بلغور جو. (حداقل نیمی از نان و غلات مصرفی روزانه از نوع سبوس‌دار می‌باشد.)
گروه گوشت و تخم‌مرغ: گوشت قرمز، مرغ، ماهی، میگو، بلدرچین، غاز، اردک، تخم‌مرغ و تخم سایر پرندگان. (این گروه منبع تامین پروتئین حیوانی و با کیفیت بالاست.)
گروه شیر و لبنیات: شیر، ماست، پنیر کم‌چرب و کشک و دوغ. این گروه کلسیم، فسفر و بخشی از پروتئین، ویتامین‌های گروه B2 و B12 را تامین می‌کند.
با مصرف مقادیر کافی سبزی و میوه در ایام روزه‌داری و تامین ویتامین‌ها بویژه A و C می‌توانید به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با کرونا کمک کنید.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от اپلیکیشن بنتو (@bento.app)

جمعی از کاربران معتقدند در شرایط کرونایی روزه مضر است اما گروهی از کاربران مخالف این عقیده هستند و بر این باورند در صورتی که شرایط لازم برای روزه‌دار فراهم باشد و توانایی روزه‌داری را دارا باشد نه تنها این امر واجب است بلکه برای سلامتی او نیز بهتر است که او روزه بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала