چرا مقام های گارد ملی عربستان دستگیر شدند؟

CC0 / Pixabay / عربستان
عربستان   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2021
اشتراک
سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی با همکاری وزارت گارد ملی این کشور، پرونده هایی علیه سه مقام گارد ملی عربستان تشکیل دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی با همکاری وزارت گارد ملی این کشور، پرونده هایی علیه سه مقام گارد ملی عربستان تشکیل دادند.

مقامات سعودی یک سرتیپ و دو کارمند بازنشسته گارد ملی را به اتهام فساد بزرگ به مبلغ نزدیک به ۲۰۰ میلیون ریال سعودی (معادل ۵۳ میلیون دلار آمریکایی)، دستگیر کردند. بنا بر این گزارش، این سه نفر در کل مبلغ ۱۹۸.۰۵۳ میلیون ریال سعودی در قبال تسهیل مراحل دریافت وام و بازپرداخت آن از سوی این شرکت ها دریافت کرده‌اند.

اهمیت موجودیتی برجام برای اسرائیل و عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2021
گزارش و تحلیل
اهمیت موجودیتی برجام برای اسرائیل و عربستان

سرتیپ بازنشسته دستگیر شده،  مبلغ ۲۰.۵ میلیون ریال سعودی دریافت کرده است که از جمله آن دریافت ۱.۵ میلیون ریال از یک شرکت اتریشی در قبال دادن یک توصیه‌نامه است. وی بخشی از این مبلغ را نقدا دریافت کرده و باقی آن املاک و مستغلات به نام او ثبت شده است. وی بخشی از پول را به تجار برای سرمایه‌گذاری داده و سپس از آنها پس گرفته شده است.

به گفته این منبع آگاه،  یکی از کارمندان بازنشسته مبلغ ۳۰.۱۵۳ میلیون ریال را نقدا طی چندین مرحله و کارمند دیگر نیز ۱۴۷.۴ میلیون ریال را به صورت نقد و خرید املاک و مستغلات به نام خود دریافت کرده است.

در بیانیه این سازمان آمده بود:« تیم‌های کنترل و مبارزه با فساد از طریق انجام ۹۷۱ عملیات دوره‌ای نظارتی در ماه شعبان و تحقیق و بازجویی از ۷۰۰ متهم در پرونده‌های جنایی و اداری، ۱۷۶ شهروند و فرد مقیم این کشور از جمله کارکنان وزارتخانه‌های دولت عربستان را دستگیر کردند.

متهمان به جرم دست داشتن در پرونده‌های مربوط به رشوه خواری، سوء استفاده از نفوذ مقام ، سوء استفاده از قدرت و کلاهبرداری دستگیر شده‌اند و مراحل قانونی در حال آماده سازی برای ارجاع آنها به دادگستری است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала