ماجرای آمار عجیب خودکشی ۸۴ تهرانی در یک روز +عکس

© Photo / Facebook/ The CALMzoneتشکیل کمیته "خودکشی" در دانشگاه های ایران
تشکیل کمیته خودکشی  در دانشگاه های ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2021
اشتراک
خبر ده‌ها خودکشی در یک روز در تهران، با واکنش کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، برخی خبرگزاری‌های ایرانی خبر از خودکشی ۸۴ شهروند تهرانی در یک روز دادند. در این خبرها آمده است که از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح پنجشنبه ۲۶ فروردین تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در سطح شهر تهران ۸۴ نفر اقدام به خودکشی کردند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от کلانشهر (@kalanshahr)

گفته می‌شود از این تعداد ۸ خودزنی، ۳ دارزدگی، ۱۵ مورد مسمومیت جنرال و ۱۱ مورد مسمومیت دارویی بوده است. که ۵۸ مورد از این اقدام به خودکشی‌ها، برای نجات نیاز به انتقال به بیمارستان داشتند و ۱۴ مورد از آنها حاضر به رفتن به بیمارستان نشدند و یک مورد در محل اقدام به خودکشی، فوت کرد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Iranwire.com (@iranwire)

محمود علیگو، رئیس اورژانس اجتماعی کشور ایران نسبت به خبر وقوع خودکشی ۸۴ تهرانی در یک روز واکنش نشان داد و گفت: «این خبر را تکذیب می‌کنیم و چنین موضوعی صحت ندارد. آمار تماس‌های اورژانس اجتماعی از اول فروردین تاکنون کمتر از ۸۰ مورد بوده است.»

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от پایگاه خبری "چندثانیه" (@chandsanieh.news)

کاربران بسیاری برخلاف اینکه این خبر از سوی رئیس اورژانس اجتماعی کشور ایران تکذیب شده است، عنوان می‌کنند آمار خودکشی در کشور ایران بالا رفته است و ریشه این اتفاق را بیشتر از هر چیزی مسائل و مشکلات اقتصادی در جامعه ایران می‌دانند. این کاربران بر این باورند که به دنبال کرونا بسیاری افسرده شده و برخی افسرده‌تر و این مسئله در کنار مشکلات مالی تاثیر بیشتری بر روان مردم ایران گذاشته است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от آخرین خبر (@akharinkhabar)

جمعی از کاربران با کنایه عنوان می‌کنند این از برکات زندگی در ایران، یا این اتفاق از فتنه‌های آمریکاست و یا می‌توان گفت نتیجه دولت روحانی‌ست. این کاربران معتقدند باید به سلامت جامعه بیشتر توجه شود به ویژه در این شرایط بغرنج که مردم زیادی در ایران تحت فشار هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала