پمپئو و همسرش به استفاده شخصی از کارمندان وزارت خارجه آمریکا متهم شدند

© AFP 2023 / JOE RAEDLE پمپئو و همسرش به استفاده شخصی از کارمندان وزارت خارجه آمریکا متهم شدند
 پمپئو و همسرش به استفاده شخصی از کارمندان وزارت خارجه آمریکا متهم شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2021
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا هنگامی كه وی و همسرش از کارمندان وزارت امور خارجه این کشور درخواست می کردند کارهای شخصی آنها را انجام دهند ، قوانین اخلاقی فدرال در مورد چگونگی استفاده از امکانات تامین شده با پول مالیات دهندگان را نقض کردند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه پولیتیکو با استناد به گزارش دفتر بازرس وزارت امور خارجه ایالات متحده (OIG) اطلاع داده است.

وزیر خارجه سابق آمریکا به شبکه خبری فاکس نیوز پیوست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2021
مایک پمپئو به شبکه خبری فاکس نیوز پیوست

 بر اساس این نشریه ، نتیجه گیری بازرس دولت پس از  از مطالعه ایمیل ها و اسناد و همچنین بر اساس نظرسنجی از کارمندان وزارت خارجه صورت گرفته است. معلوم شد بیش از 100 مورد وجود دارد و که پمپئو و همسرش از کارمندان وزارت امور خارجه خواسته اند کارهای شخصی آنها  را انجام دهند و به عنوان مثال به  رزرو میز برای شام های خصوصی ، وقت گیری در سالن زیبایی ، برداشتن سگ و سازماندهی گردش و تفریح برای متحدان سیاسی بپرئازند.

خود پمپئو اظهار داشت که درخواست ها غالباً کوچک بوده و چنین کارهایی را معمولاً دوستان انجام می دهند.

نشریه پولیتیکو به چندین درخواست از همسر سوزان پمپئو اشاره کرد: او درخواست کرده بود گل بفرستند، یک تی شرت برای یک دوست بخرند ، و در آرایشگاه برایش وقت بگیرند.. بعضی از دستورات این زن و شوهر زحمت  بیشتری را طلب می کردند. به عنوان مثال ، کارمندان وزارت امور خارجه مجبور بودند برای کارهای شخصی پمپئو که هیچ ارتباطی با وزارت امور خارجه نداشتند برنامه ریزی کنند اما برای این کارها هیچگونه پول اضافی نمی گرفتنئد.

در این گزارش اغلب از انجام کارهای شخصی پمپئو توسط یک "مشاور ارشد" یاد شده که احتمال می دهند نام وی  تونی پورتر باشد.

برخی از ناظران احتمال می دهند اگر دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان آمریکا در انتخابات 2024 نشود، پمپئو نامزدی خود را اعلام کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала