ورود ناوهاى هواپيمابر امريكايى و فرانسوى به درياى عرب: رزمايش عادى يا علامت به ايران؟

© AFP 2023 / HO/US Navy/PH3 David E. Carterورود ناوهاى هواپيمابر امريكايى و فرانسوى به درياى عرب: رزمايش عادى يا علامت به ايران؟
ورود ناوهاى هواپيمابر امريكايى و فرانسوى  به درياى عرب: رزمايش عادى يا علامت به ايران؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2021
اشتراک
 سخنگوی پنتاگون تحرکات ناوهای هواپيمابر آمريكايی دوايت آيزنهاور و فرانسوی شارل دوگل در دريای عربستان را با هيچ گونه نشانه یا علامتی برای ایران مرتبط ندانست.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در پاسخ به این سوال که آیا این می تواند سیگنالی برای ایران تلقی شود یا خیر، گفت: "ما همیشه با نیروی دریایی خارجی تمرین می کنیم، این یک چیز عادی است. این هیچ تهاجمی یا پیام خاصی به هیچ کشوری نیست. بلکه این سیگنالی برای نیروی دریایی و ملوانان ما است که ما در تمرین و آموزش نظامی جدی هستیم و سیگنالی برای شرکا و متحدانمان در منطقه مبنی بر جدی بودن تعهدات امنیتی ما است."

کربی اوایل روز جمعه گفت ناو هواپیمابر هسته ای نیروی دریایی ایالات متحده دوایت آیزنهاور و ناو هواپیمابر فرانسوی شارل دوگل در 13 آوریل به عنوان بخشی از عملیات نیروهای ائتلاف غربی، از جمله مبارزه با تروریسم، وظیفه مشترک خود را در دریای عرب آغاز کردند.

یواس‌اس دوایت آیزنهاور یک ناو هواپیمابر کلاس نیمیتز است که در حال حاضر در خدمت نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا است و در سال 1977 شروع به کار کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала