وابستگی آمریکا به نفت روسیه به بالاترین سطح خود طی ۱۰ سال گذشته رسید

© REUTERS / Hani Amaraوابستگی آمریکا به نفت روسیه به بالاترین سطح خود طی ۱۰ سال گذشته رسید
وابستگی آمریکا به نفت روسیه به بالاترین سطح  خود طی ۱۰ سال گذشته رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2021
اشتراک
واردات نفت روسیه توسط آمریکا با وجود تیره شدن روابط سیاسی بین دو کشور به بالاترین رقم طی ۱۰ سال گذشته رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم ، روابط بین روسیه و آمریکا به دنبال وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور تیره‌تر شده است ولی وقتی نوبت به نفت مسکو می‌رسد، پالایشگاه‌های آمریکا بیش از پیش وابسته شده‌اند.

 واردات نفت روسیه توسط آمریکا اخیراً به بالاترین رقم طی 10 سال گذشته رسیده است چون پالایشگاه های آمریکا به دنبال بهبود از بحران کرونا فعالیت‌های خود را افزایش داده‌اند.

افزایش  واردات نفت از ایران توسط چین و عواقب آن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
افزایش واردات نفت از ایران توسط چین و عواقب آن

 تحلیلگران عقیده دارند این مسئله نشان می‌دهد چطور ارتباط بین بازارهای نفت خارج از مفاهیم سیاسی شکل می‌گیرد. جالب اینجاست که افزایش واردات نفت روسیه توسط آمریکا به قبل از بحران کرونا برمی‌گردد یعنی همزمان با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا در 2019.

 تا قبل از تحریم ونزوئلا، پالایشگاه‌های آمریکا مخصوصاً به نفت خام سنگین و ترش این کشور وابسته بودند که تا حدی شبیه به نفت ترش متوسط روسیه است.

 روند واردات از روسیه با وجود تیره شدن روابط بین دو کشور در ماههای اخیر شتاب گرفته است.

 واردات نفت و محصولات نفتی آمریکا از روسیه در 2020 به بالاترین رقم طی یک دهه گذشته رسیده بود و همین روند در سال جاری میلادی هم ادامه دارد.

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد آمریکا در ژانویه 648000 بشکه در روز نفت خام و محصولات نفتی روسیه را وارد کرده که بیشترین نرخ ماهانه واردات از این کشور از ژوئن 2012 است.

 متوسط واردات نفت آمریکا از روسیه در 2020 برابر با 538 هزار بشکه در روز بود یعنی بالاتر از 520 هزار بشکه در روزی که در 2019 وارد شده بود. بالاترین رقم واردات آمریکا از روسیه در 2011 و برابر با 624 هزار بشکه در روز بوده است. تقاضا برای نفت خام روسیه مثل نفت اورال و واراندی در ماه های اخیر افزایش یافته است.

 پالایشگاه‌های نفت آمریکایی که دسترسی خود به نفت خام ونزوئلا را به خاطر تحریم‌های آمریکا از دست داده اند برای تامین نیازهای خود به روسیه روی آورده‌اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала