خورد و خوراک ایرانیان در مقایسه با میانگین جهانی +عکس

© Sputnik / Pavel Lisicin /  مراجعه به بانک تصاویر سه کارخانه ایرانی مجوز صادرات لبنیات به روسیه را گرفتند
سه کارخانه ایرانی مجوز صادرات لبنیات به روسیه را گرفتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2021
اشتراک
سرانه مصرف مواد غذایی ایرانیان در مقایسه با میانگین جهانی در وضعیت بدی قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، مدتی پیش یک مقام مسئول در ایران، میانگین سرانه مصرف لبنیات در این کشور را با توجه به میانگین جهانی، بسیار پایین عنوان کرد که این نشان دهنده‌ی الگوی تغذیه‌ای نادرست در جامعه ایران می‌باشد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от دنیای اخبار (@donyayeakhbar)

از مهم‌ترین عوامل شکل‌دهنده الگوی غذایی هر جامعه، مجموعه عادات و فرهنگ غذایی آن جامعه است و برخلاف تنوع غذایی در ایران و خوش ذائقه بودن مردم این کشور، به گفته کارشناسان وضعیت تغذیه آنان در حد مطلوبی نیست.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от tadbireshargh (@tadbireshargh)

به طور مثال میزان مصرف نان در ایران رقم خیره‌کننده‌ای دارد، سرانه مصرف نان هر ایرانی در سال ۱۶۰ کیلوگرم و ۶ برابر سرانه مصرف جهانی است. شکر، نمک و روغن و نوشابه نیز از مواردی‌ست که در ایران بسیار بیشتر از میزان سرانه سالیانه هر فرد، مصرف می‌شود. اما سرانه مصرف سالانه گوشت قرمز و سفید در ایران ۲۸ کیلوگرم می‌باشد که در مقایسه با سرانه مصرف جهانی ۱۳ کیلوگرم کمتر است که مصرف تخم مرغ و لبنیات نیز در ایران در همین وضعیت قرار دارد. به این ترتیب می‌توان گفت ایران در وضعیت غذایی مناسب و درستی قرار ندارد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от دنیای اخبار (@donyayeakhbar)

بسیاری از کاربران موافق این آمار‌ها هستند و عنوان می‌کنند مصرف نان و برنج، شکر، نمک و روغن و همچنین نوشابه در ایران بسیار بالا است و مصرف لبنیات پایین است. این دسته از کاربران عنوان می‌کنند با وجود گرانی‌های اخیر و افزایش قیمت‌ها در همه‌ی اقلام نه تنها سرانه مصرف هر فرد به طور چشمگیری پایین می‌آید بلکه پس از این بسیاری از مردم ایران از الگوی مصرفی بدی پیروی خواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала