احتمال افزایش مجدد قیمت مرغ در ایران

© Sputnik / Siavash Sobhgahi احتمال افزایش مجدد قیمت مرغ در ایران
احتمال افزایش مجدد قیمت مرغ در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
اشتراک
یک تولید کننده از افزایش قیمت جوجه یک روزه و متعاقبا از احتمال افزایش قیمت مرغ در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سعیده مشایخی، تولیدکننده مرغ در اصفهان اظهار داشت: جوجه در بازار بسیار کم شده و علی‌رغم اینکه دولت نرخ ۴۲۰۰ تومان مصوب کرده، اما به قیمت ۶ هزار تومان هم پیدا نمی‌شود و این زنگ هشداری است که اگر چنین وضعی ادامه یابد، قیمت مرغ دوباره به شدت گران خواهد شد.

اعلام حداکثر قیمت مجاز مرغ در تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
واکنش‌ها به حقوق ۲۵۰۰ یورویی ناظران شرعی واردات مرغ +عکس، ویدئو

مشایخی افزود: هزینه خرید جوجه ۶ هزار تومان بسیار زیاد است و به این دلیل نتوانستم برای جوجه‌ریزی اقدام کند. چرا مسئولان در این مورد نظارتی نمی‌کنند، جوجه زیربنا یا به نوعی بستر اولیه تولید مرغ است که هرکدام از آنها پس از ۴۵ روز به مرغ ۲٫۵ کیلویی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به صحبت‌های چند روز اخیر وزیر جهاد کشاورزی ایران که گفته بود جوجه به خارج از کشور قاچاق می‌شود، بیان داشت: علاوه بر گفته های وزیر درباره قاچاق، تولید جوجه هم کم شده است؛ در ماه‌های گذشته بسیاری از مرغداران نهاده‌ها را تحویل گرفتند اما جوجه تولید نکردند و تبعات آن اکنون نمایان شده است. مثلا در استانی مثل اصفهان در دی‌ماه ۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی ثبت شده بود که این رقم در فروردین به ۶ میلیون هم نمی‌رسد و اثرات این کاهش جوجه ریزی در ماه بعد مشخص خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала