سوریه خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران را محکوم کرد

© East News / Metula / Polaris/East Newsسوریه خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران را محکوم کرد
سوریه خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران را محکوم کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
اشتراک
وزارت خارجه سوریه طی بیانیه ای اعلام کرد که سوریه "عملیات بزدلانه" علیه تاسیسات هسته ای ایران در نطنز را محکوم می کند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" به نقل از وزارت خارجه سوریه نوشت: "سوریه حمله تروریستی ناجوانمردانه علیه تأسیسات در نطنز ایران و حمله ای که علیه کشتی ایرانی انجام شد را به شدت محکوم می کند."

تأسیسات هسته ای نطنز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
کارشناس اسرائیلی: حادثه در نطنز با هماهنگی آمریکا بود

وزارت خارجه سوریه طی بیانیه خود تاکید کرد که "همه چیز اشاره به دخالت اسرائیل در این حملات دارد تا روند مذاکرات توافق هسته ای را مغشوش کند."
روز یکشنبه (22 فروردین) سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد، که در بخشی از شبکه برق تاسیسات غنی سازی احمدی روشن نطنز حادثه ای رخ داده است. وی گفت که این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است و علل حادثه در دست بررسی است.

ایران 11 آوریل اعلام کرد سانحه ای در شبکه توزیع نیروی برق در تأسیسات هسته ای در نطنز رخ داده است. علی اکبر صالحی ، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، این حادثه را "مظهر تروریسم هسته ای" خواند. نیویورک تایمز به نقل از منابع خود  گزارش داد که حادثه نطنز ناشی از انفجار سازمان یافته از سوی طرف اسرائیلی بوده است. پس از آن، وزیر خارجه ایران نیز از دخالت اسرائیل در این حادثه خبر داد. بر اساس بیانیه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، تهران تصمیم گرفته است در واکنش به خرابکاری ها در تاسیسات هسته ای در نطنز، سطح غنی سازی اورانیوم خود را افزایش دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала