معاون وزیر بهداشت: تلاش برای تهیه واکسن از خارج ادامه دارد

معاون وزیر بهداشت: تلاش برای تهیه واکسن از خارج ادامه دارد
معاون وزیر بهداشت: تلاش برای تهیه واکسن از خارج ادامه دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
اشتراک
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت‌: واکسیناسیون وسیع مردم علیه ویروس کرونا با استفاده از تولیدات داخلی از اواخر بهار آغاز می‌ شود و تلاش برای تهیه واکسن از منابع خارجی نیز همچنان ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دکتر قاسم جان‌ بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، روز چهارشنبه در جریان سفر به استان اردبیل اظهار داشت: از اواخر بهار با ورود واکسن ‌های تولید داخل به چرخه درمان، شرایط بهتری برای پیشگیری از ابتلای مردم علیه کرونا فراهم می شود و تا آن زمان باید شیوع کرونا در جامعه مدیریت شود.

پی فایزر خطر لخته شدن خون پس از واکسیناسیون را تأیید نکرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
پی فایزر خطر لخته شدن خون پس از واکسیناسیون را تأیید نکرد

وی افزود: البته واکسیناسیون علیه کرونا با استفاده از واکسن‌ های خارجی از چند ماه قبل به شکل محدود و بیشتر برای کادر درمان آغاز شده و به زودی همه کادر درمان کشور علیه بیماری کووید.۱۹ واکسینه می‌ شوند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، یکی از دلایل آرامش در میان کادر درمان مرتبط با کرونا را انجام واکسیناسیون این افراد و ایجاد شرایط ایمن برای فعالیت آنها ذکر کرد و افزود: تلاش برای تهیه واکسن از منابع خارجی همچنان ادامه دارد.

وی از مردم خواست تا برگزاری هر گونه میهمانی و دورهمی را در این ایام متوقف کرده و این سیکل شیوع را با محدود کردن روابط و حضور در دورهمی‌ها و میهمانی ها بشکنند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با تقدیر از اقدام مناسب ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل در مدیریت مناسب کسب و کار و فعالیت بازار در این استان گفت: فضای کسب و کار در این استان به نحوی مدیریت شده که آسیب کمتری به مردم و کسبه وارد شود.

دکتر جان بابایی فعالیت و خدمات کارکنان بخش درمان مرتبط با کرونا در استان اردبیل را رضایت بخش و مطلوب خواند و اضافه کرد: در این استان ظرفیت خوبی برای پذیرش و درمان مبتلایان کرونا ایجاد شده و کارکنان مرتبط درمان نیز با تمام وجود تلاش می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت حاد شیوع کرونا در چهار شهرستان اردبیل، مشکین ‌شهر، پارس ‌آباد و خلخال در این موج از شیوع کووید.۱۹ در استان اردبیل گفت: در کمتر از ۲ هفته، با سه برابر شدن آمار مبتلایان، تعداد بستری ‌ها در استان اردبیل به ۵۸۰ نفر رسیده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ۲.۵ برابر کردن تعداد تخت ‌های بیمارستانی برای بستری مبتلایان به کرونا را اقدامی قابل تحسین خواند و اظهار کرد: همه اقدامات پیشگیرانه توسط مردم برای مهار این بیماری باید با حساسیت بیشتر دنبال و اجرا شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала