جزئیات گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و ترکیه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جزئیات گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و ترکیه
جزئیات گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
اشتراک
اردوغان روسای جمهور ایران و ترکیه در تماس تلفنی بر تعمیق روابط دو کشور و گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران عصر چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، با تبریک فرارسیدن ماه رمضان به دولت و مردم این کشور، بیان داشت: روابط دو کشور بر پایه دوستی و صمیمیت بنا شده و توسعه همکاری های دو کشور می تواند به تحکیم مناسبات دوستانه و ایفای نقش بهتر در منطقه کمک کند.

روحانی: غنی ‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم پاسخی به جنایت نطنز است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
روحانی: غنی ‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم پاسخی به جنایت نطنز است

در این گفت و گو روحانی "با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری بیست و هشتمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه در اردیبهشت ماه سال جاری، از کمیسیون مشترک به عنوان نقشه راه روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور نام برد و ابراز امیدواری کرد با برگزاری موفق این نشست، زمینه ارتقا همکاری ها در زمینه انرژی، حمل و نقل و مبادلات تجاری و کالایی میان دو کشور بیش از پیش فراهم شو"د.

رئیس جمهور ایران بر تعمیق و توسعه روبط دو کشور ایران و ترکیه تاکید نموده و اظهار داشت که همکاری ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار منطقه می‌تواند در حل و فصل مشکلات و بحران های منطقه ای تاثیرگذار باشد.

روحانی بیان داشت: همکاری کشورهای منطقه برای تامین امنیت و صلح و ثبات ضروری است، باز شدن پای رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه را خطرناک می دانیم و برخورد جدی با آن ضروری و لازم است.

رئیس جمهور ترکیه نیز در این تماس تلفنی با تبریک متقابل فرارسیدن ماه رمضان به دولت و مردم ایران، بر اراده جدی آنکارا برای توسعه و تعمیق روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

اردوغان با ابراز خوشحالی از اینکه همکاری های دو کشور حتی در دوره شیوع ویروس کرونا نیز همچنان ادامه داشته است، برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه در اردیبهشت ماه سال جاری را نمونه بارزی از عزم و اراده بالای دو کشور برای توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه بویژه در حوزه های اقتصادی و تجاری دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала