برنامه اقدام احتمالی روسیه در صورت قطع ارتباط از سوئیفت

© Пресс-служба МИД РФ /  مراجعه به بانک تصاویر الكساندر پانكین معاون وزیر امور خارجه روسیه
الكساندر پانكین معاون وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه، گفت: ما فعلا از سوئیفت صرف نظر نمی کنیم، اما اگر سوئیفت را کنار بگذاریم، از (سیستم های دیگر) استفاده خواهیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر پانكین معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه در صورت قطع ارتباط با سوئیفت از فرصت های دیگر استفاده خواهد كرد، اما تاكنون این سیستم را رها نكرده است.

ارزیابی کرملین از احتمال قطع ارتباط روسیه با سوئیفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
ارزیابی کرملین از احتمال قطع ارتباط روسیه با سوئیفت

به گفته معاون وزیر خارجه، موضوع شرکای احتمالی در صورت ایجاد گزینه دیگری برای سوئیفت هنوز مورد بحث قرار نگرفته است.

وی در پاسخ به سوال مربوطه گفت: نه، اجازه دهید آنقدر دور نرویم (نگاه كنیم).پیش از این، پانكین در مصاحبه گفته بود كه روسیه تشكیل یک سیستم سوئیفت جایگزین را بر مبنای جدید فن آوری كنار نمی زند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه پیش از این گفته بود، كه مسكو چشم انداز بزرگی در كار با شرکای خارجی برای دور كردن تدریجی از استفاده از دلار در تسویه حساب های متقابل و روی آوردن به ارزهای ملی یا جایگزین آمریكا و همچنین كنار گذاشتن استفاده از كنترل شدن توسط غرب دارد.

سیستم های پرداخت انجمن ارتباطات مالی بین بانکی در سراسر جهان (SWIFT) یک سیستم بین بانکی بین المللی برای انتقال اطلاعات و پرداخت ها است. بیش از ۱۱ هزار بزرگترین سازمان تقریباً در تمام کشورهای جهان به آن متصل هستند.

گزارش های منظمی در مطبوعات وجود دارد مبنی بر اینکه احتمال قطع سوئیفت از روسیه به عنوان یکی از اقدامات تحریم های شدیدتر غرب، وجود دارد.

دیمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری در پایان ماه مارس گفت که هیچ یک از تهدیدات قابل رد کردن نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала