گزارش و تحلیل

آیا تانک مخفی روسی در شبکه های اجتماعی معرفی شد؟

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر آیا تانک مخفی روسی در شبکه های اجتماعی معرفی شد؟
آیا تانک مخفی روسی در شبکه های اجتماعی معرفی شد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
اشتراک
یک کارشناس نظامی آمریکایی ادعا کرده که عکس تانک روسی جدید "بورلاک" را در شبکه های اجتماعی پیدا کرده است.

اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست آمریکا می نویسد: در اوایل ماه آوریل ، تصاویر تانک مخفی روسی "بورلاک" در شبکه های اجتماعی ظاهر شد. این عکس ها توپ اصلاح شده و برجک این تانک را نشان می دهد که از سال 2005 در دست ساخت است.

قرار بود بورلاک در سال 2025 جایگزین تانک های اصلی دوران شوروی شود. در نظر بود از برجک  جدید دونفره که می تواند روی شاسی T-72 ، T-80 و T-90 نصب شود، استفاده گردد. اما به دلیل مشکلات مالی، پروژه مسدود شد و در سال های اخیر هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

در آمریکا به تانک آرماتا روسی لقب قدرتمندترین تانک جهان را دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
در آمریکا به تانک "آرماتا" روسی لقب قدرتمندترین تانک جهان را دادند

و ناگهان دیلن مالیاسوف در صفحات Defence Blog گزارش داد که برجک جدید اخیراً در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. نویسنده به کاربر فیس بوک الکسی خلوپوتوف استناد می کند که نوشت: "چه زیبایی در تالار گفتمان "اوتواگا" (شجاعت)" ظاهر شد! شاسی T-80BVM با بخش جنگی به روز رسانده  شده "بورلاک"! از قرار معلوم، چیزی تازه است."

 این پست فیس بوک با عکسی از T-80BVM با برجک عظیم کاملاً متفاوت از طرح های قبلی شوروی / روسیه همراه است.

وبلاگ نظامی روسیه جزئیات بیشتری درباره برنامه "بورلاک " ارائه می دهد. هدف این پروژه ایجاد یک تانک اصلی جنگی مدرن با به روزرسانی فناوری های موجود است.

در این وبلاگ آمده است: "این تانک از طرح جدید برجک استفاده می کند. حفاظت زرهی قسمت جلویی بدنه و برجک دارای ساختمان مدولار است. خدمه جدا از مهمات و سوخت در بدنه ای در زیر برجک مستقر می شود. مهمات در یک ماژول حمل و نقل خودمختار در پشت برجک قرار دارد که دارای پنل های حذف و جدا شونده است."

Уникальный российский вездеход «Бурлак» проверили на прочность - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2016
آزمایش استحکام خودرو همه جا روی روسی "بورلاک" (ویدیو)

همچنین یادداشت می شود که برجک به سه بخش - برای اسلحه ، فرمانده تانک و توپچی تقسیم شده است. بدین سان حداقل افزایش وزن و حفاظت اضافی ایجاد می شود. علاوه بر این ، لودر اتوماتیک مهمات در خارج از بخش رزمی نصب شده است. در نتیجه ، در صورت آتش گرفتن مهمات ، انفجار به سمت بیرون هدایت می شود و داخل تانک سالم باقی می ماند و خطر جدی برای خدمه وجود ندارد. همچنین مهم است که برجک بورلاک می تواند روی شاسی تانک T-80 نصب شود که صدها و حتی هزاران دستگاه آن در روسیه وجود دارد.

چنین تانک مدرنیزه شده فاقد برخی از مشخصات پیشرفته T-14 Armata است ، اما بدون شک از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. روسیه می تواند با ساخت صدها دستگاه از این نوع تانک، به سرعت تولید انبوه آنها را تامین کند. ساخت تانک های مدرن و خوب خیلی بهتر از انتظار بی وقفه برای ظاهر شدن تعداد معدود T-14 های مدرن تر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала