دستگیری بیش از ۸۶۰ مجرم و انهدام ۲۹ باند در تهران

© Photo / IRNAسردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
اشتراک
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری بیش از ۸۵۰ مجرم در پایتخت با اجرای چهل و سومین مرحله از طرح رعد خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای چهل و سومین مرحله از طرح رعد، در جمع خبرنگاران در مقر پلیس پیشگیری تهران بزرگ، گفت: این اولین مرحله از اجرای طرح رعد در ساعت ۱۴۰۰ بود که از سوی همکاران من در پلیس پیشگیری به اجرا درآمد. در مجموع تاکنون ۴۲ مرحله از این طرح به اجرا درآمده و امروز شاهد اجرای چهل و سومین مرحله آن بودیم که با یاری خدا در جریان آن ۳۱۱ حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد.

انهدام شبکه قاچاق بیت کوین در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
انهدام شبکه قاچاق بیت کوین در تهران

وی با بیان اینکه در نتیجه اجرای احکام قضایی و اقدامات اطلاعاتی بر روی سارقان، مال خران، زورگیران، قاچاقچیان و ... در مجموع ۸۶۴ نفر از مجرمان دستگیر شدند، گفت: دستگیرشدگان تا به این لحظه به ۴۹۳۳ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در اجرای این طرح ۲۹ باند منهدم شد، گفت: همچنین ۱۳۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت و ۳۵ دستگاه دوچرخه مسروقه نیز از مجرمان کشف شد.

سردار رحیمی ارزش ریالی اقلام مکشوفه را بالغ بر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برشمرد و گفت: در مجموع به ۸۳۴ پرونده در اجرای این طرح رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های پلیس در اجرای طرح رعد برخورد با محکومان و مجرمان فراری است، گفـت: در این مرحله نیز موفق شدیم ۳۰ مجرم و فرد محکوم شده از سوی دستگاه قضایی را شناسایی و دستگیر کنیم.

به گفته رئیس پلیس پایتخت، جمع آوری ۱۷۷ معتاد متجاهر، کشف ۲۷ قبضه سلاح سرد و چهار قبضه سلاح جنگی و نیز کشف ۱۶ کیلوگرم مواد مخدر از دیگر دستاوردهای این طرح بود.

رحیمی با بیان اینکه برخورد با قاچاق کالا نیز از جمله اولویت های مهم پلیس است، گفت: در همین راستا نیز ۳۱ پرونده مرتبط با قاچاق کالا رسیدگی شده و ۳۲ قاچاقچی دستگیر و به محاکم قضایی تحویل داده شدند. در مجموع ۲۶ هزار قلم انواع کالای قاچاق از این افراد کشف شد که ارزش ریالی آن بالغ بر ۸.۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان با تاکید بر اینکه اجرای طرح هایی نظیر رعد برای برخورد با مجرمان ادامه خواهد داشت، گفت: برنامه ریزی برای برخورد با مجرمان چه در حوزه سرقت و چه در حوزه دیگر جرایم بر عهده پلیس بوده و ما تلاش داریم با انجام کارهای اطلاعاتی و اقدامات فنی و با استفاده از رویکردهای نوین کشف و رسیدگی به جرم به این موارد رسیدگی کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала