آیا «تایفون» می‌تواند تهدیدی برای روسیه باشد؟

© Flickr / UK Ministry of Defenceجنگنده تایفون انگلیس
جنگنده تایفون انگلیس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
اشتراک
بریتانیا جنگنده‌های «تایفون» خود را برای بازدارندگی روسیه به رومانی اعزام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «دیلی میل»، بریتانیا جنگنده‌های «تایفون» خود را برای بازدارندگی روسیه به رومانی اعزام کرده است.

به نوشته نشریه نامبرده،6 فروند جنگنده نیروی هوایی انگلیس در مأموریت گشت زنی هوایی در شرایطی شرکت خواهند کرد که اوضاع در شرق اوکراین وخیم شده است. با این حال وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که اعزام این جنگنده ها از قبل برنامه ریزی شده بود.

کاربران شبکه‌های اجتماعی از اعزام این نیرو ها در شرایط تشدید اوضاع در اوکراین ابراز نگرانی کرده و هر یک به نوع خاص خود نظرش را بیان کرده است.

لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
گزارش و تحلیل
مقتدایی: طلب ایران در ۴۰۰ میلیون پوند انگلیس خلاصه نمیشود

کاربری به نام توماس کاوونت نوشته است: این مسئله هیچ ربطی با کشور ما ندارد.

کاربر دیگری با لقب MysticFred نوشته است: انگلستان نباید درگیر این جریان بشود.

یک کاربر دیگر Toks نوشت: آخر این 6 جنگنده چه کاری می توانند علیه قدرت روسیه بکنند؟ مسخره است. دولت باید خجالت بکشد که ارتش بریتانیا را به این روز انداخته و کاهش داده است. اصلا این موضوع به ما هیچ ربطی ندارد.  بگذارید فرانسه، آلمان و منظورم اتحادیه اروپا، خود را با این مسائل درگیر بکنند. اصلا به ما چه که وارد این مسائل بشویم».

گفتنی است، نزدیک به دو هفته پیش اوکراین، کشورهای اروپایی، ناتو و ایالات متحده آمریکا درباره افزایش تحرک نظامی روسیه در مرزهای شرقی اوکراین ابراز نگرانی کرده و از مسکو خواستند که این اقدامات را توضیح دهد. آنگلا مرکل، نخست وزیر آلمان نیز از رئیس جمهوری روسیه خواست تا حضور نظامی در مرز اوکراین را کاهش دهد.

درگیری نیروهای دولتی اوکراینی و جدایی ‌طلبان در شرق اوکراین، اندکی پس از الحاق شبه جزیره کریمه در سال 2014 به روسیه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. در این درگیری آمریکا حمایت خود از دولت اوکراین در مقابل روسیه را نشان داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала