ایران به آژانس اتمی درباره حمله خرابکارانه به تاسیسات نطنز نامه نوشت

© Photo / Sarajevo-x/Public domainایران به آژانس اتمی درباره حمله خرابکارانه به تاسیسات نطنز نامه نوشت
ایران به آژانس اتمی درباره حمله خرابکارانه به تاسیسات نطنز نامه نوشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
اشتراک
غریب آبادی: هدف از این خرابکاری‌ها تضعیف روحیه و تلاش‌های دانشمندان هسته‌ای ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین المللی در وین، درباره برنامه ایران برای واکنش به خرابکاری در مرکز غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز گفت: مسؤولیت این خرابکاری برعهده اسرائیل و حامیان آن است.

وی با تاکید بر این که غنی سازی در نطنز متوقف نشده است، افزود: تجربه نشان داده که ایران اسلامی پس از این اقدامات مذبوحانه، قوی‌تر از قبل ظاهر شده است. فرایند جایگزینی ماشین‌های آسیب دیده بلافاصله آغاز و ماشین‌های جدید نیز در این مجموعه نصب خواهند شد. علاوه بر این، در واکنش به این اقدام خرابکاری، چند اقدام فنی مهم دیگر نیز برنامه ریزی شده که این هفته به اطلاع آژانس خواهند رسید.

ایران گفتگو و همکاری با اتحادیه اروپا را به دلیل تحریم ها متوقف می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
ایران گفتگو و همکاری با اتحادیه اروپا را به دلیل تحریم ها متوقف می کند

سفیر و نماینده دائم ایران همچنین از ارسال نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این خصوص خبر داد و گفت: از وی خواسته شده تا ضمن اتخاذ موضعی شفاف در این زمینه، این اقدام تروریستی را محکوم کند.

در همین حال، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، با بیان اینکه حادثه دیروز در مجتمع غنی‌سازی شهید «احمدی روشن»، خللی در غنی‌سازی ایجاد نکرده گفت: برق اضطراری مجتمع امروز وصل شده و بقیه امور هم پیش خواهد رفت. تا چند روز آینده، به‌سرعت سانتریفیوژهای آسیب‌دیده با سانتریفیوژهای با توان بیشتر جایگزین خواهند شد. در کوتاه‌ترین زمان، سایت نطنز با 50 درصد ظرفیت بیشتر به کار خود ادامه می‌دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: آن‌ها در گزارش‌های خود گفته‌اند که فعالیت‌های هسته‌ای ما را در نطنز 9 ماه عقب انداخته‌اند، اما تاکید می‌کنم بخش قابل توجهی از خرابکاری‌های دشمن جبران خواهد شد و این کاروان از حرکت بازنخواهد ایستاد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала