خطیب زاده: انتقام حادثه نطنز را از رژیم صهیونیستی خواهیم گرفت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خطیب زاده: انتقام حادثه نطنز را از رژیم صهیونیستی خواهیم گرفت
خطیب زاده: انتقام حادثه نطنز را از رژیم صهیونیستی خواهیم گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس هفتگی خود در واکنش به حادثه نطنز گفت که انتقام حادثه نطنز را از اسرائیل خواهیم گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در پاسخ به سوالی در خصوص حادثه نطنز گفت: اتفاق ناگواری که در نطنز افتاد و بارها هم رژیم صهیونیستی از قبل می‌گفت و این روزها هم شنیده می‌شود که رژیم صهیونیستی پشت این حادثه بوده است. البته خوشحالم که هیچ آسیب انسانی و محیط زیستی رخ نداده است اما این یک جنایت علیه بشریت است.

نیویورک تایمز: اسرائیل عامل حادثه نطنز است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
نیویورک تایمز: اسرائیل عامل حادثه در تاسیسات هسته ای نطنز است

وی با بیان اینکه اگر هدف این بوده که توان ایران تضعیف شود، بنظرم این اتفاق نیفتاده است گفت: ماشین ‌هایی که از مدار خارج شده، IR۱ بوده است. رژیم صهیونیستی با این اقدام تلاش کرد که از مردم ایران انتقام صبرشان را بگیرد. پاسخ ایران انتقام از رژیم صهیونیستی در زمان خود خواهد بود.

گفتنی است که صبح روز یکشنبه، سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که در شبکه توزیع برق کارخانه غنی سازی اورانیوم در نطنز حادثه ای رخ داده است که این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است. همچنین اشاره شده که دلایل بروز این حادثه در حال بررسی است.

علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران میز گفت: ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه و تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس با این تروریسم هسته ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала