نمکی: نقشه کرونایی کشور طی هفته جاری و آتی سیاه خواهد شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نمکی: نقشه کرونایی کشور طی هفته جاری و آتی سیاه خواهد شد
نمکی: نقشه کرونایی کشور طی هفته جاری و آتی سیاه خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران: هر عطسه و سرفه‌ای را باید دلیلی بر ابتلا به کووید-19 گذاشت، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران با اشاره به وضعیت اپیدمی کرونا در کشور، گفت: شاید فکر می‌کردند کادر درمان که بی‌صدا چند موج اپیدمی را با تمام مضایق مادی و تحریم‌ها اداره کردند و نفس‌شان هم در نیامده، عده‌ای گفتند اگر خیز چهارم هم باشد باز هم اینها مدیریت می‌کنند، اما متوجه نبودند که خیز چهارم بسیار شدیدتر است، در ماه اسفند، کشور سرشار از نقاط آبی و زرد بود، اما امروز نقاط فراوان و نقاط آبی بسیار نایاب داریم.

نمکی افزود: برآورد ما این است که هفته جاری و آتی نقشه کرونا به مراتب قرمزتر و سیاه می‌شود.

نمکی: سه شنبه از واکسن جدید کرونا رونمایی خواهیم کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2021
نمکی: سه شنبه از واکسن جدید کرونا رونمایی خواهیم کرد

وزیر بهداشت ایران گفت: امروز  با کمال تاسف حدود 258 مرگ را تجربه کردیم خیلی برای من سخت و سهمگین بود که در مدت کمتر از سه هفته تعداد مرگ‌های کشور5 برابر شود، ما امروز دچار گرفتاری جدید هستیم و وارد موج سهمگین‌تر از قبل شدیم. منحنی کرونا در کل کشور نشان می‌دهد که موارد ابتلا، بستری‌ها و فوتی‌ها رو به فزونی است و وضعیت بسیار سختی در پیش خواهد بود، قبل از پایان سال به مردم اعلام کردم و به مسئولان گفتم، پیش بینی‌ها این است که به سمت وضعیت خطرناکی می رویم.

وی ادامه داد: با تلاش همکاران توانستیم موج سوم کووید19را در کشور مهار کنیم با اینکه مدتی بیش از یک ماه ویروس جهش یافته در استان خوزستان ما را گرفتار کرده بود، اما با لطف خدا توانستیم مرگ‌ها را در حدود 50 تا 60 نفر نگه داریم اما من گفته بودم اگر دقت نکنیم فروردین و بهار خیلی سختی را خواهیم داشت. اکنون برآورد این است که هفته آینده باید منتظر خیز سنگین تر موارد بستری در کشور باشیم، تصویر نقشه استان‌ها نشان می‌دهد، هنوز جا دارد که شیب ابتلا و بستری تند‌ترشود.

نمکی افزود: رعایت پروتکل‌ها به 58 درصد رسیده است و همه این مسائل با افزایش موارد بستری و مرگ و میر ارتباط مستقیم دارد. از مردم می خواهم در رعایت دستورالعمل بیشتر همکاری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала