تا ماه آینده بندر راهبردی چابهار توسط هند به بهره برداری می رسد

© Photo / IRNAتا ماه آینده بندر راهبردی چابهار توسط هند به بهره برداری می رسد
تا ماه آینده بندر راهبردی چابهار توسط هند به بهره برداری می رسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2021
اشتراک
فاز نخست بندر چابهار در ماه دسامبر سال 2017 با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و نمایندگانی از هند و سایر کشور های منطقه افتتاح شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، به دنبال از سرگیری و افزایش سرعت در اجرای پروژه بندر راهبردی چابهار در ایران از سوی هند، این بندر استراتژیک تا ماه مه آماده بهره برداری می‌شود.

با هدف توسعه همکاری های تهران و دهلی نو در بندر چابهار، در نخستین روز از فروردین 1400، تجهیزات استراتژیک جدید هند شامل 2 دستگاه جرثقیل ساحلی 100 تنی به ارزش 7.5 میلیون دلار وارد بندر شهید بهشتی در چابهار شدند. ورود این تجهیزات در راستای تعهدات قرارداد 85 میلیون دلاری شرکت سرمایه گذار هندی در چابهار بود، بگونه‌ای که طرف هندی متعهد به تأمین و ورود تجهیزات تخلیه و بارگیری بر اساس تعهدات قراردادی بلند مدت، به صورت (BOT) است.

در سال 1399 نیز تجهیزات بندری هند در 2 مرحله به ارزش 16 میلیون دلار وارد چابهار شدند که نقش مهمی را در تخلیه و بارگیری کالا در این بندر راهبردی داشتند.

بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش 12 میلیون تن کالا و سرمایه گذاری افزون‌ بر یک میلیارد و 300 میلیون دلاری به عنوان یکی از بنادر مهم و استراتژیک کشور از تجهیزات مناسب و مدرنی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردار است.

همچنین عدم محدودیت در پهلوگیری کشتی‌ها، وجود تجهیزات مدرن و پذیرش انواع گروه‌های کالا و ارائه تخفیفات قابل توجه و متقابل در این بندر و بنادر کشور هند از جمله قابلیت‌های ویژه این بندر اقیانوسی به شمار می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала