طرح خطرناک آمریکا در مثلث مرزی عراق-سوریه-ترکیه

© AP Photoطرح خطرناک آمریکا در مثلث مرزی عراق-سوریه-ترکیه
طرح خطرناک آمریکا در مثلث مرزی عراق-سوریه-ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2021
اشتراک
کارشناسان امور امنیتی عراق در خصوص طرح های خطرناک آمریکا در مرز سوریه، عراق و ترکیه هشدار دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المعلومه، محمد الشبکی نماینده استان نینوا در پارلمان عراق از طرح آمریکایی-کردی برای تسلط بر سنجار و تحکیم موقعیت تروریست‌ها در مثلث مرزی میان عراق، سوریه و ترکیه خبر داد.

وی بیان داشت: تلاش برای بازگردانیدن کردها به سنجار و سیطره بر آن به بهانه مبارزه با «پ ک ک» طرحی برای سیطره بر مثلث مرزی عراق، سوریه و ترکیه است.

این مقام خاطر نشان کرد: کردها در صورتی که بتوانند بر مثلث مذکور مسلط شوند به دنبال پناه دادن به بازمانده‌های داعشی برخواهند آمد. ساکنان سنجار مخالف هر توافقی که مورد موافقت آنها نباشد، هستند. طرح سیطره بر سنجار از سوی کردها و سیطره بر مثلث میان عراق، سوریه و ترکیه شامل مکانی برای آموزش تروریست‌ها و استفاده آمریکا از آنها به عنوان برگ برنده برای تهدید امنیت عراق و سوریه است.

توافق عراق و آمریکا درباره عدم وجود پایگاه های نظامی خارجی در کشور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2021
توافق عراق و آمریکا درباره عدم وجود پایگاه های نظامی خارجی در کشور

علی الوائلی کارشناس امور امنیتی عراقی نیز بیان داشت که آمریکا به دنبال تشدید فعالیت داعش با همه ابزار ممکن برای وارد کردن عراق به مرحله جدیدی از بی‌ثباتی برای تضمین بقای نیروهایش در داخل عراق است.

الوائلی گفت: حمایت مداوم آمریکا از داعش وجود دارد و بارها رصد شده است. با وجود اینکه نیروهای عراقی بر اوضاع مسلط هستند اما آمریکا مجددا به دنبال فعال کردن تروریست‌ها با هدف برهم زدن اوضاع است. آمریکا برگه‌های زیادی برای بازی با آنها در دوره آتی در دست دارد به ویژه که سرکرده‌های داعشی در «التنف» و اردوگاه «الهول» را دارد.

وی تاکید کرد: آمریکا تروریست‌ها را در پایگاه‌های نظامی خود در عراق و سوریه حفظ می‌کند تا اقدامات جنایتکارانه این تروریست‌ها ادامه داشته باشد و هدف واشنگتن یعنی بقای نیروهایش در عراق تضمین شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала