به گزارش اسپوتنیک، اعلام شده است که در همین امسال سیستم کنترل فضای پلتفرم در بخشهایی از خط مترو کازان ظاهر می شود. علاوه بر این، سیستم های تشخیص موانع در برخی از قطارهای این مترو مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
قرار است قطارهای مترو کازان تا سال 2025 کاملاً بدون راننده شوند.
در سپتامبر 2020، یک وسیله نقلیه بدون سرنشین در روسیه برای اولین بار محموله های تجاری را بین شهرها حمل کرد. این خودروی"گازل" (GAZelle) بدون راننده تقریباً یک تن سبزیجات را از شهر ولادیمیر به به مسکو رساند . این ماشین 240 کیلومتر مسافت را طی کرد و هزینه حمل و نقل برای مشتری 1500 روبل (تقریباً 20 دلار) بود. قیمت شامل پرداخت دستمزد مهندس نیز می شود و بدون آن هزینه مربوطه کمتر از هزار روبل (13 دلار) خواهد بود.
پیش از این گزارش شده بود که روسیه در حال آماده سازی مبانی قانونی برای استفاده از وسایل نقلیه بدون راننده است. پیش بینی می شود در دهه های آینده این وسایل نقلیه بیشترین میزان ترافیک را تأمین کنند.