روسیه مترو بدون راننده می سازد

© Photo / David BurdenySubway station “Arbatskaya”
Subway station “Arbatskaya” - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2021
اشتراک
رستم مینی خانوف، رهبر جمهوری تاتارستان روسیه و آندری بوکارف، یکی از مالکان شرکت روسی "ترانس ماش هولدینگ" در مورد نقشه راه برای ساخت اولین مترو بدون راننده در روسیه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، اعلام شده است که در همین امسال سیستم کنترل فضای پلتفرم در بخشهایی  از خط مترو کازان ظاهر می شود. علاوه بر این، سیستم های تشخیص موانع در برخی از قطارهای این مترو مورد استفاده قرار خواهند گرفت. 

پروژه ایستگاه مترو «کلنویی بولوار» در مسکو از معمار برجسته زها حدید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2020
ایستگاه مترو در مسکو با طراحی فوق العاده زها حدید

قرار است قطارهای مترو کازان تا سال 2025 کاملاً بدون راننده شوند.

در سپتامبر 2020، یک وسیله نقلیه بدون سرنشین در روسیه برای اولین بار محموله های تجاری را بین شهرها حمل کرد. این خودروی"گازل" (GAZelle) بدون راننده تقریباً یک تن سبزیجات را از شهر ولادیمیر به به مسکو رساند . این ماشین 240 کیلومتر مسافت را طی کرد و هزینه حمل و نقل برای مشتری 1500 روبل (تقریباً 20 دلار)  بود. قیمت شامل پرداخت دستمزد مهندس نیز می شود و  بدون آن  هزینه مربوطه کمتر از هزار روبل (13 دلار) خواهد بود.

پیش از این گزارش شده بود که روسیه در حال آماده سازی مبانی قانونی برای استفاده از وسایل نقلیه بدون  راننده است. پیش بینی می شود در دهه های آینده این وسایل نقلیه بیشترین میزان ترافیک را تأمین کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала