تردید آمریکا در ساخت هواپیمای جنگنده جدید نسل پنجم در روسیه

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر تردید آمریکا در ساخت هواپیمای جنگنده جدید نسل پنجم در روسیه
تردید آمریکا در ساخت هواپیمای جنگنده جدید نسل پنجم در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2021
اشتراک
مجله آمریکایی "نشنال اینترست" می نویسد بعید است هواپیمای جنگنده روسی نسل پنجم "میگ 41" که در دفتر طراحی "میگ" در روسیه روی آن کار می شود (و در مرحله ادغام با سوخو قراردارد)، اولین پرواز خود را تا سال 2025 انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک، "نشنال  اینترست" که شک دارد این هواپیما حتی تا پایان این دهه جایگزین جنگنده میگ 31 شود، می پرسد:"آیا جنگنده رادار گریز روسی میگ -41 واقعی است؟"

این مجله می نویسد که گزارشات مربوط به شروع کارها  در شرکت میگ برای  ساخت جنگنده نسل پنجم از چندین سال پیش منتشر شده است. این نشریه خاطرنشان می کند ، طبق برنامه های دفتر طراحی و گزارش های مطبوعاتی ، هواپیمای جدید رادارگریز و قادر به دستیابی به سرعتی نزدیک به سرعت هایپرسونیک خواهد بود.

نیروی هوایی روسیه اولین سری جنگنده نسل پنجمی سوخو-57 را دریافت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.12.2020
نیروی هوایی روسیه اولین سری جنگنده نسل پنجمی سوخو-57 را دریافت کرد

این مجله می نویسد: "بخش هوافضای روسیه ممکن است صرفاً در حال اجرای پروژه های دیگری از جمله ساخت سوخو 57 [جنگنده نسل پنجم فعلی روسیه] و نوسازی بمب افکن های کهنه باشد."

خاطرنشان می شود که در ماه فوریه، پیوتر بوتوفسکی کارشناس نظامی در صفحات مجله آمریکایی Aviation Week & Space Technology اعلام کرده بود  روسیه قادر به ساخت  مستقل جنگنده نسل پنجم جدیدتر "میگ 41" نیست.

در دسامبر 2017، ویکتور بوندارف، رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون، مجلس سنای پارلمان و  فرمانده کل سابق نیروهای هوافضای روسیه گفته بود میگ 41 قادر به مبارزه با موشک های هایپرسونیک بوده و سریعترین هواپیما در نوع خود در جهان خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала