بازگشت قیمت بلیت اتوبوس‌ در ایران به نرخ قبل از عید

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بازگشت قیمت بلیت اتوبوس‌ در ایران به نرخ قبل از عید
بازگشت قیمت بلیت اتوبوس‌ در ایران به نرخ قبل از عید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2021
اشتراک
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای ایران به تشریح علت افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیط‌ها در نوروز پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، باقر جوان، مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای ایران در خصوص علت افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌ها اظهار داشت: اگر بخواهیم نرخ افزایش قیمت‌ها را با نوروز هر سال مقایسه کنیم، نامش افزایش نیست، بلکه این افزایش قیمت یا تعدیل نرخ ۲۰ درصدی، جهت جبران هزینه‌های سفر‌های یک سر خالی که در ایام نوروز با توجه به اینکه در برخی از ایام از یک سمت عمده مسافر حرکت می کنند و از در ایام انتهای تعطیلات از سمت دیگر خالی به محل حرکت خود باز میگردند.

اتوبوس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
نرخ بلیت اتوبوس در ایران 35 درصد گران شد

جوان در ادامه افزود: قطعا وسایل نقلیه برای اینکه انگیزه داشته باشند و به صورت خالی به مقاصد خود حرکت کنند، طبق روال هر ساله این تعدیل قیمت باید رخ دهد و این  افزایش محسوب نمی‌شود.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای ایران تصریح کرد: معمولا ۲۵ اسفند ماه هر سال، این افزایش قیمت شروع و تا ۲۰ فروردین سال بعد ادامه پیدا می‌کند. علت این افزایش قیمت برگشت خالی اتوبوس‌ها به محل حرکت خود است. از ۲۱ فروردین قیمت بلیت اتوبوس‌های بین شهری به قبل از عید باز می‌گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала