کاروان های پشتیبانی نظامی آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفتند

© AP Photo / Hussein Mallaکاروان های پشتیبانی نظامی آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفتند
کاروان های پشتیبانی نظامی آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اشتراک
شبه نظامیان در استان های بابل و دیوانیه به کاروان های پشتیبانی نظامی آمریکا حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک، منابع عراقی خبر از حمله شبه نظامیان به یک کاروان تجهیزات پشتیبانی نیروهای آمریکایی در استان بغداد منطقه الیوسفیه (مرکز عراق) دادند. کانال تلگرامی صارین نیوز گزارش داد که گروه "قاصم الجبارین" این حمله را بر عهده گرفته است.

چندین ساعت قبل نیز ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق تایید کرده بود که به دو کاروان پشتیبانی نظامی آمریکایی در استانهای بابل و دیوانیه نیز طی امروز دوشنبه حملاتی رخ داده است. مسوولیت هر دوی این حمله ها را گروه موسوم به "اصحاب الکهف" برعهده گرفت.

این گروه که همواره در بیانیه های صادره هدف خود را اخراج نظامیان آمریکا از خاک عراق اعلام می کند پس از این دو حمله اطلاعیه منتشر کرد که در بخشی آن آمده است: بمب ها و موشک ها در هدف قرار دادن شما متوقف نخواهند شد تا خون شهدا جبران شود.

برخی از گروه های شبه نظامی عراقی در هفته های گذشته بارها با بیانیه های خود نیروهای آمریکایی را تهدید به حمله کردند و به آنان هشدار دادند که از کشورشان خارج شوند.

طی ماه‌های اخیر حملات مشابه متعددی علیه کاروان‌های نظامی و لجستیکی آمریکا در عراق روی داده است. ائتلاف آمریکایی برای در امان ماندن از این حملات و انفجارهای کنار جاده‌ای برای انتقال تجهیزات خود از شرکت‌های بومی عراقی کمک گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала